English

در چهار سال اخیر؛

ورود گردشگران خارجی به اصفهان از مرز ۹۰۰ هزار نفر گذشت

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: ورود گردشگران خارجی از بین یکصد کشور جهان به استان اصفهان در طی چهار سال فعالیت دولت یازدهم از مرز 900 هزار نفر گذشت.

ورود گردشگران خارجی به اصفهان از مرز 900 هزار نفر گذشت

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، فریدون اله یاری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از آغاز سال 1392 لغایت پایان سال 1395 آمارهای موجود حاکی از ورود بیش از 950 هزار گردشگر خارجی به استان اصفهان است.

وی افزود: آمارها حاکی است که در یک شیب تند از سال 1392 شاهد رشد روز افزون ورود گردشگران خارجی به استان اصفهان بوده ایم به گونه ای که در پایان سال 1391، شصت و یک هزار، در پایان سال 1392 یکصد و ده هزار، در پایان سال 1393 یکصد و هشتاد هزار، در پایان سال 1394 دویست و هشتاد هزار و در پایان سال 1395 سیصد و بیست هزار گردشگر خارجی وارد استان اصفهان شده اند.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان درباره علل و چگونگی ورود گردشگران خارجی به استان اصفهان تاکید کرد: سیاست تنش زدایی دولت یازدهم و برقراری تعامل با جهان از یکسو و اشتیاق گردشگران خارجی برای سفر به مقصدی جدید همچون ایران و اصفهان، وجود آرامش، امنیت و ثبات سیاسی ایران در پر مخاطره ترین منطقه جهان (خاورمیانه) و همچنین میهمان نوازی مردم و نظام ایران از سوی دیگر باعث شده تا شاهد سیل گسترده ورود گردشگران خارجی به استان اصفهان باشیم.

اله یاری همچنین در رابطه با ملیت گردشگران خارجی اظهار داشت: نتایج بررسی آمارهای موجود توسط کارشناسان معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان حاکی است در طی چهار سال به صورت ریلی، هوایی و جاده ای، گردشگران از بیش از یکصد کشور جهان وارد اصفهان شده اند. با این وصف گردشگران اروپائی از جمله گردشگران آلمانی و فرانسوی در رتبه اول بازدید از جاذبه های تاریخی استان اصفهان قرار دارند، و پس از اروپائیان، گردشگران آسیای شرقی، آمریکای شمالی و سپس گردشگران کشورهای مسلمان در رتبه های بعدی قرار دارند.

مدیر کل میراث فرهنگی استان در راستای چگونگی خدمات رسانی به گردشگران خارجی تصریح کرد: ایجاد زیرساختهای مناسب جهت خدمات رسانی به گردشگران خارجی از دغدغه های مدیریت استان بوده است، به گونه ای که با حمایتهای مدیریت عالی استان به ویژه استاندار محترم و تمامی نهادهای ذیربط موفق شده ایم ظرفیت اقامت در استان اصفهان را به 18 هزار تخت تا پایان سال 95 افزایش دهیم.

وی در همین راستا ادامه داد: سیاست توسعه واحدهای اقامتی در راستای گسترش گردشگری در تمامی مناطق استان به صورت متوازن در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی قرار گرفته است به گونه ای که افتتاح 3 منطقه نمونه گردشگری در استان، افزایش اقامتگاه های بومگردی از 30 عدد به 155 عدد و صدور مجوز ساخت 64 هتل در پهنه استان از فعالیت های حوزه های سرمایه گذاری و طرح ها و همچنین گردشگری این اداره کل می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه