English

بارندگی به ۴۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و باغ های اصفهان خسارت وارد کرد

بارش باران، تگرگ و وزش باد در مناطق پادنا، وردشت، سمیرم، جرقویه سفلی، پشتکوه فریدونشهر و شهرستان های نائین، اردستان، برخوار، گلپایگان، خوانسار، کاشان و آران و بیدگل باعث بروز خسارت به یک هزار و 500 هکتار از باغ ها و سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی شد.

بارندگی به 4500 هکتار از اراضی کشاورزی و باغ های اصفهان خسارت وارد کرد

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، بارش های بهاری از ابتدای هفته جاری در استان اصفهان در برخی مناطق منجر به بروز روان آب ها و سیل شده است.

روابط عمومی استانداری اصفهان به نقل از مدیر کل مدیریت بحران استانداری اعلام کرد: در پی بارش های بهاری و بارندگی های ناگهانی، بروز روان آب ها و سیل در برخی از مناطق استان باعث خسارات به بخش های کشاورزی و باغی، اماکن مسکونی و راه های ارتباطی و معابر شهری و روستایی شده است.

منصور شیشه فروش افزود: بر اثر جاری شدن سیلاب و افزایش دبی رودخانه های فصلی در منطقه جرقویه سفلی و شهرهای محمدآباد و نیک آباد به تعدادی از منازل مسکونی، واحدهای تجاری، راه های ارتباطی و اراضی کشاورزی و باغی خساراتی وارد شد.

وی اظهار کرد: 161 کیلومتر از جاده های ارتباطی بر اثر آبگرفتگی دچار خسارت شده اند و آبگرفتگی باعث بروز خسارت به بیش از 450 واحد مسکونی در این مناطق شد.

شیشه فروش با اشاره به اینکه امدادرسانی در 485 مورد آبگرفتگی به نحو مطلوب صورت گرفته است، افزود: 205 نفر در این حوادث، اسکان و به مراکز امن انتقال یافتند.

وی اظهار کرد: بیش از 250 نفر از عوامل امدادی با پشتیبانی و تجهیزات امدادی نسبت به تخلیه آب از منازل و بازگشایی راه ها و معابر و انجام خدمات امدادی از طریق جمعیت هلال احمر، شهرداری ها، راهداری و حمل و نقل جاده ای، پلیس راه و جهادکشاورزی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اقدام کردند و تیم های ارزیابی جهت آماربرداری و انجام عملیات بازسازی در مناطق حضور یافتند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه با هشدارهای به موقع مدیریت بحران، نیروهای امدادی در سطح استان بصورت آماده باش مستقر شدند، گفت: هشدارهای به موقع مدیریت بحران استان و آماده باش عوامل امدادی فرمانداری ها، شهرداری ها، ستاد مدیریت بحران و عوامل خدمت رسان امداد و نجات، منجر به کاهش خسارات و اثرهای حوادث شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه