English

رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان اصفهان:

احراز صلاحیت ۱۵۳ نفر در انتخابات شوراهای استان اصفهان

رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان اصفهان گفت: از میان 445 داوطلب معترض به نتایج احراز صلاحیت‌ها، 153 نفر تائید و 292 مورد رد صلاحیت شدند.

احراز صلاحیت 153 نفر در انتخابات شوراهای استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی ضمن تأکید بر حضور پرشور مردم در انتخابات‌ پیش رو اظهار کرد: امسال نیز همچون گذشته انتخاباتی قدرتمند توأم با بصیرت آحاد جامعه برگزار خواهد شد.

وی افزود: مردم شریف ما به خصوص در استان اصفهان همواره در صحنه حضور داشته و امیدواریم که انتخاباتی پرشور، پرشعور، دشمن‌شکن، باعزت، با سلامت و با امنیت را رقم بزنند.

رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان اصفهان گفت: حدود 11 هزار نفر برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کل استان اصفهان نام‌نویسی کردند.

وی ادامه داد: طبق قانون، هیأت‌های نظارت پس از آن‌که هیأت عالی نظارت بر انتخابات استان از طریق مجمع نمایندگان استان به شورای مرکزی معرفی شد، نخستین حرکت تشکیل هیأت‌های نظارت در 24 شهرستان استان اصفهان با سیاست تعامل با نمایندگان این استان بود.

سالک خاطرنشان کرد: پس از آن شوراهای نظارت بر بخش‌ها تعیین شد و هیأت اجرایی نیز توسط فرمانداری‌ها در 24 شهرستان استان تشکیل شد، بنابراین هیأت اجرایی و هیأت نظارت کار خودشان را در بررسی داوطلبان انتخاباتی آغاز کردند.

وی بیان داشت: صلاحیت عده‌ای از داوطلبان توسط هیأت اجرایی و صلاحیت عده دیگری توسط هیأت نظارت استان رد شد؛ کسانی که طبق ماده 26 و 29 قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا نسبت به رد صلاحیت خود اعتراض داشتند، در حد فاصل بین 3 لغایت 6 اردیبهشت به استانداری ارائه کردند.

رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان اصفهان اذعان کرد: سپس شورای عالی نظارت وارد بررسی پرونده‌ها شد که 445 شکایت در کل استان به هیأت عالی نظارت رسید، از میان این 445 نفر، 153 نفر تائید صلاحیت شده و 292 مورد رد صلاحیت شدند.

وی یادآور شد: کیفیت تائید و رد صلاحیت طبق قانون این است که باید از مراجع 4گانه(اداره اطلاعات، نیروی انتظامی، قوه قضائیه و ثبت احوال) استعلام و مورد بررسی قرار گیرد.

سالک عنوان داشت: علاوه بر تحقیقات محلی توسط هیأت‌های نظارت، استعلام و تجزیه و تحلیل پرونده‌های داوطلبان صورت گرفت و نهایتاً نتایج این بررسی‌ها در تاریخ 16 اردیبهشت به ستاد انتخاباتی استان اصفهان ابلاغ شد.

وی تأکید کرد: اطلاعات جدیدی از مراجع 4گانه به هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان اصفهان می‌رسد که در گذشته وجود نداشته که این اطلاعات ممکن است پس از بررسی مجدد پرونده‌ها، تائیدشدگان رد شده و یا ردشدگان را تایید کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه