English

مدیر کل پست استان اصفهان خبر داد:

استاندارد سازی آدرس های پستی به زودی در استان اصفهان

مدیر کل پست استان اصفهان از سال 96 به عنوان سال تحول خدمات پستی یاد کرد و شعار این سال را پست هوشمند در خدمت مردم، رقابت، تحول و تکامل بیان کرد .

استاندارد سازی آدرس های پستی به زودی در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان ، رجالی با بیان اینکه در خیلی از استان ها جشن پلاک کوبی برگزار شده است گفت: با توجه به وسعت شهر هنوز 40 درصد از اماکن این شهر فاقد پلاک می باشند که اگر هدف ما ساختن شهری هوشمند است اول باید زیرساخت های مربوطه را فراهم نماییم که در راستای تحقق این امر به زودی استانداردسازی آدرس‌ها با مشورت دانشگاه تهران در اصفهان اجرا خواهد شد و به زودی آدرس‌های ۳ سیلابی استاندارد روی قبوض شهروندان درج خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه خصوصی شدن شرکت پست جمهوری اسلامی در سال گذشته نقطه عطفی در تاریخ پست می باشد گفت: در استان  اصفهان یک هزار و 116 واحد پستی مشغول فعالیت هستند ، به طوری که به ازای هر چهار هزار و 802 نفر و در هر 185 کیلومتر مربع یک واحد پستی فعال است و همچنین در این اداره 682 نفر در پست استان اصفهان فعال می باشد و سه برابر این تعداد  هم در مراحل حمل‌ونقل و خدماتی پست در حال انجام‌وظیفه هستند.

وی افزود : روزانه به طور متوسط ۴۰ هزار مرسوله پستی به استان وارد و ۴۵ هزار مرسوله پستی از استان اصفهان خارج شده است و همچنین تا پایان سال گذشته ۱۴ میلیون ۴۹۱ هزار مرسوله در داخل استان اصفهان توزیع و همچنین ۱۶ میلیون و ۳۸۱ هزار مرسوله از اصفهان خارج شده است.

مدیرکل پست استان اصفهان با اشاره به این موضوع که ۷۷ واحد خدمات الکترونیکی در سطح این استان فعالیت انجام می دهند ،و افزایش سرعت اینترنت خدمت رسانی را با شدت بیشتری همراه کرده است ، بیان داشت: طی سال گذشته ۳۱۵ هزار مرسوله اینترنتی وارده و ۹۳ هزار مرسوله اینترنتی از استان صادر شده است و همچنین ۲ هزار و ۲۳۲ صندوق پست الکترونیک به شهروندان واگذار شده است .

رجالی گفت:  ۸۳۴ نقطه در استان اصفهان از سامانه پستی «قبول تحت وب» امکانات مختلفی را به مردم ارائه می کنند تا با حذف و نقش تمبر در واحدهای پستی هم در سرمایه های ملی صرفه جویی و هم خدمت رسانی به مردم شدت گیرد .

وی با اشاره به این مطلب که ایجاد زیرساخت‌های جدید در شرکت ملی پست، امکان اشتغال جدید برای ۵۰۰ نفر در پست استان اصفهان را فراهم می آورد افزود : ۴ درصد از ترافیک شبکه پستی و ۵ درصد درآمد پستی کشور توسط استان اصفهان تأمین می شود و در طی ۳ سال و نیم گذشته، ۵۱ درصد سرویس سفارشی، ۳۱ درصد سرویس پست ویژه و ۳۳ درصد سرویس امانت رشد مناسبی است  که توسط پست استان اصفهان صورت پذیرفته است.

مدیر کل پست استان اصفهان  با بیان این مطلب که 35 مرکز  سامانه مبادله پستی به صورت یکپارچه در استان اصفهان وجود دارد ، ادامه داد: علاوه بر آن نرم‌افزار هوشمند "همراه نامه‌رسان" در گوشی‌های تلفن همراه هوشمند توزیع‌کنندگان مرسولات پست قرار گرفته تا امضا و تصویر نامه‌رسان از گیرنده به فرستنده ارسال شود.

سید سعید رجالی با بیان افزایش نقش پست در امور دولتی در سال ۹۶ ، ادامه داد :در راستای عمل به شعار رهبر معظم انقلاب  ایجاد زیرساخت‌های نرم‌افزاری سامانه مدیریت املاک کشور جزو پروژه‌های اقتصاد مقاومتی بوده و به جلوگیری از جعل اسناد و زمین‌خواری کمک قابل توجهی می کند و شفافیت در امور املاک و مالکیتی را به همراه خواهد داشت و همچنین در راستای ارائه خدمات شایسته به مردم اداره پست استان اصفهان با دیگر دستگاه های دولتی هم اقدام به انعقاد قرار داد کرده است و به دلیل قرارداد با امور مالیاتی، سرویس‌های الکترونیکی پست ۵۴۵ درصد و سرویس پست عادی نیز ۱۲۷ درصد افزایش یافته است.

وی در ادامه با یادآوری این نکته که با افزایش تعداد خدمات سرویس های نوین پستی از 7 به 26 سرویس ما رشدی معادل 271 درصد را شاهد بوده ایم و در سال گذشته ۳۵۹ قرارداد خدمات نیابتی پستی با اشخاص حقیقی و حقوقی منعقد شده است افزود : همچنین ۴ قرارداد با ثبت احوال به انعقاد رسیده که ۶۴۶ هزار فقره ترافیک صورت گرفته و ۳۴۴ هزار درخواست ارسال کارت هوشمند ملی انجام شده است و  از سال ۹۳  تاکنون ۵۱۲ هزار کارت هوشمند ملی توسط واحدهای پستی ارسال شده در سال گذشته ۲۸۶ هزار کارت ملی از طریق دفاتر پیشخوان و پست تحویل هم‌استانی‌ها عزیز گردیده و بودجه ای حدود  ۱.۵ میلیارد تومان برای تجهیز واحدهای ارائه خدمات کارت هوشمند در استان اصفهان هزینه شده است.

مدیر کل پست استان اصفهان  گفت : ارائه 660 هزار ترافیک اسناد توسط اداره کل پست استان اصفهان باعث کاهش ۲۰ میلیون ترافیک شهری شده است و تردد مراجعان در سطح شهر کم شده و گام موثری در راستای کم کردن آلودگی برداشته است .

سید سعید رجالی با بیان اینکه  اطلاعات کد پستی ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار طی ۳ سال گذشته با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان و قرارداد با سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان انجام گردیده ، یادآور شد: براین اساس۱۰۰ درصد اماکن شهری و روستایی استان اصفهان به هنگام شده است.

وی با بیان این مطلب که در قالب طرح نشانی استاندارد ملی GNAF کد پستی ۱۰ رقمی به یک میلیون و ۴۰۰ ساختمان اختصاص یافته است ، تصریح کرد: بر اساس این طرح امکان بررسی و صحت سنجی آدرس فیزیکی به همراه موقعیت و مختصات جغرافیایی در کشور وجود دارد و  با اجرای این طرح امکان دسترسی سریع و آسان به نشانی استاندارد یا مکان جغرافیایی، جانمایی مکان‌های مورد نظر بر روی نقشه‌های رقومی، سرویس دهی سریع و جلوگیری از ثبت نشانی‌های نامعتبر فراهم می‌شود. هم‌چنین تا کنون عملیات اتصال یک میلیون و 430 هزار ساختمان به این طرح در استان فراهم شده است.

مدیر کل پست استان اصفهان در ادامه اقدامات زیر ساختی را یکی از ملزومات این طرح دانست و گفت : در این راستا باید تعداد معابر هم نام کم و معابر بی‌نام نیز نامگذاری شوند، در این طرح پلاک کوبی معابر بسیار مهم است و اجرای این طرح تنها بر عهده پست نیست و شهرداری نیز در این زمینه باید همکاری لازم را داشته باشد.

رجالی 103 هزار فقره بحث ابلاغیه ، شورای حل اختلاف را گوشه ای از زحمات کارکنان شرکت پست استان دانست و افزود : در راستای عمل به قانون اساسنامه شرکت ملی پست، اجرای پروژه GNAF، استعلامات میان دستگاهی، توسعه زیرساخت‌های پست الکترونیک، ای پست E-POST، ایجاد و توسعه سرویس لجستیک هوشمند، استقرار پست در فرودگاه، راه‌آهن و پایانه‌ها در سال جاری، افزایش خدمات و فعالیت دفاتر ICT روستایی، ارائه محصولات و خدمات جدید، کمک به تولیدات داخلی، منطقه‌ای، محلی، کشاورزی و … برای ایجاد بازار الکترونیکی و 30 درصد تخفیف برای حمل‌ونقل محصولات آن‌ها، ازجمله خدماتی که پست برنامه‌ریزی آن را در دستور کار قرار داده است.

وی با بیان اینکه شرکت ملی پست کشور مکلف به ایجاد سالانه ۲ هزار دفتر ICT روستایی است، تصریح کرد:۱۰ درصد از این میزان برعهده استان اصفهان است.

مدیر کل پست استان اصفهان  در خاتمه  با بیان این مطلب که  لیست کالاهای ممنوعه برای پست معلوم است ، افزود : پست با شرکت‌ها و فروشگاه‌هایی که نماد اعتماد از وزارت صنعت، معدن و تجارت دارند قرارداد منعقد می‌کند که در آن مبدا و طرف قرارداد کاملا مشخص است ودر  خصوص نظارت بر بسته‌های پستی ماهواره‌ای و داروهای غیر مجاز نیز  لیست اقلام این داروها مشخص است و اگر شرکتی خلاف قرارداد عمل کند با او برخورد خواهد شد. البته در این میان نیز ممکن است  افرادی به نام پست اقدام به توزیع محصولات ماهواره‌ای کنند، ولی ما این دغدغه راداریم که از طریق شبکه پست و ماموران پستی کالاهای ممنوعه جابه جا نشود، البته ما بر طبق آیین نامه 192 کشور عضو اتحادیه جهانی پست عمل می کنیم و نمی‌توانیم پاکت پستی را باز کرده که این امر تنها با حکم قضایی قابل انجام است ، ولی برای بسته‌های پستی مسئول باجه بازرسی اولیه را انجام می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه