English

استاندار اصفهان:

طی یکسال گذشته ۷۷ هزار شغل در اصفهان تثبیت شده است

استاندار اصفهان گفت: از یکسال گذشته تاکنون 77 هزار شغل در این استان تثبیت شده است.

 طی یکسال گذشته 77 هزار شغل در اصفهان تثبیت شده است

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، زرگرپور در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اصفهان افزود: براساس آمار مستند در یکسال گذشته 32 هزار شغل با مجموعه اقدام های انجام شده در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و 45 هزار شغل با ارائه بسته حمایتی دولت در این استان تثبیت شده است.

وی با اشاره به گزارش اقدام های انجام شده برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی در سال 95، افزود: اصفهان با پرداخت 874 میلیارد تومان تسهیلات به یک هزار و 110 واحد تولیدی کوچک و متوسط نسبت به دیگر استان ها بالاترین جایگاه را دارد.

زرگرپور اضافه کرد: با احتساب اعطای تسهیلات به 44 واحد بزرگ، در مجموع یک هزار و 800 میلیارد تومان تسهیلات برای برطرف شدن مشکلات این واحدها اختصاص یافته است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه تشویق معنوی و مادی از واحدهای فعال می تواند در افزایش کارکرد سایر واحدها موثر باشد، افزود: دولت برای توسعه اشتغال پایدار 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی در نظر گرفته است که برای توسعه مناطق روستایی و محروم مورد استفاده قرار می گیرد.

زرگرپور در ادامه با بررسی مشکلات واحدهای تولیدی، گفت: کوره های آجر که مشکلات زیست محیطی دارند باید سیستم آلایندگی خود را اصلاح کنند و از شعاع 50 کیلومتری شهر خارج شوند.

وی اضافه کرد: اتحادیه این صنف باید برای انتقال این واحدها از شعاع 50 کیلومتری شهر، کار جانمایی استقرار این واحدها را در دستور کار خود قرار دهد.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه انتقال این واحدها از شعاع 50 کیلومتری شهر اصفهان باید هر چه سریعتر انجام شوند، افزود: باید براساس یک برنامه زمانبندی شده نسبت به جابجایی این واحدها اقدام شود.

وی اظهار کرد: چنانچه این واحدها مصمم به تغییر کاربری باشند برای ارائه تسهیلات به این واحد ها آمادگی داریم.

در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اصفهان مشکلات 35 واحد صنعتی در شهرک صنعتی کمشچه و مشکلات برخی از کارخانجات کاشان و آران و بیدگل مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم برای رفع این مشکلات اتخاذ شد.

دولت یازدهم با اجرای 2 برنامه اساسی شامل تشکیل 'کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید' و ارائه بسته های حمایتی از صنایع کوچک و متوسط اقدام به تسهیل مسائل بانکی، مالیاتی و بیمه ای و پرداخت تسهیلات بانکی برای واحدهای صنعتی و تولیدی کشور کرد.

در این راستا سامانه اینترنتی 'بهین یاب' در سال 94 برای حمایت قانونی و ثبت نام واحدهای تولیدی که خود را مستحق اخذ تسهیلات می دانند، راه اندازی شد و چهار هزار و 656 واحد از استان اصفهان در این سامانه ثبت نام کردند.

وضعیت این واحدهای صنعتی در سال گذشته در کارگروه رفع موانع تولید و سیستم بانکی استان بررسی شد و پس از بررسی، حدود یکهزار و 700 واحد صنعتی کوچک و متوسط استان اصفهان واجد صلاحیت دریافت تسهیلات شناخته شدند که تاکنون یکهزار و 110 واحد آنها موفق به دریافت این تسهیلات شدند.

استان اصفهان با 9 هزار و 300 واحد صنعتی فعال با اشتغال 263 هزار نفر، سهم 11 درصدی از صنایع کشور و در زمینه اشتغال، رتبه دوم کشور را پس از تهران دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی