English

مردم خسته از دعوای جناحی هستند؛

جوان کارآفرین، مدیریت منابع مالی و برائت از بیگانه راه برون‌رفت از مشکلات

حجت‌الاسلام رئیسی با حضور در جمع مردم کرمانشاه با انتقاد از دعوای جناحی، گفت: مردمی که روزی در مقابل تعرض دنیا استوار ایستادند امروز به‌واسطه‌ی بی‌عدالتی‌ها، فشارهای اقتصادی و بیکاری کمرشان خم‌شده است.

جوان کارآفرین، مدیریت منابع مالی و برائت از بیگانه راه برون‌رفت از مشکلات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با حضور در جمع مردم کرمانشاه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دلاور مردی‌های مردم این خطه در هشت سال دفاع مقدس، ابراز داشت: به جرأت می‌توان ادعا کرد که کشور ما بخش اعظمی ا امنیت امروزش را وام‌دار غیرت، تعصب و ایستادگی شیر زنان و غیور مردان کرمانشاه است.

وی رشادت مردم کرمانشاه را عامل پایداری کشور دانست و افزود: آنچه سایه‌ی ننگ را از سر ملت ما برداشته است، شکست‌ناپذیری شما مردم باروحیه‌ی جهادی در مقابل ناملایمات است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی در ادامه به توانایی بالایی کشور در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: امروز ایران اسلامی به برکت چنین روحیه‌های جهادی در تمامی کشور از ظرفیت‌های بالایی در زمینه‌های مختلف همچون هوا و فضا، نانوفنّاوری، علمی، نظامی و ... برخوردار است.

فقر در عین ثروتمندی حق این مردم نیست

وی ادامه داد: اما در کنار این افتخارات آنچه واقعیت امروز کشور است، دست‌وپنجه نرم کردن مردم با مشکلات بسیاری همچون معیشت، اشتغال، ازدواج و ... است و عرصه را بر مردم تنگ کرده است.

رئیسی ابراز داشت: آنچه امروز شاهد آن هستیم این حقیقت تلخ است که به‌رغم برخورداری از منابع بالا در کشور اختلاف طبقاتی، فسادهای اقتصادی، فشارهای مالی شدید مردم ما را تهدید می‌کند.

وی اولین و بزرگ‌ترین ظرفیت کشور را وجود جوانان پویا عنوان کرد و افزود: قطعاً وجود نیروی انسانی کارآمد، جوان و خلاق می‌تواند بسیاری از مشکلات راحل کند.

اعتماد به فکر جوان کشور را پویا می‌کند

رئیسی با انتقاد از نقش 70 درصدی دولت در اقتصاد کشور، اظهار داشت: امام و رهبر جوانان را باور داشتند و دارند و کاهش تصدی و احاطه دولت بر اقتصاد و واگذار کردن آن به جوانان کارآفرین و خلاق قطعاً می‌تواند حجم بالایی از مشکلات این حوزه را مرتفع سازد.

وی به وجود 11 میلیون جوان آماده ازدواج در کشور اشاره کرد و گفت: با تصویب و تائید مجلس شورای اسلامی و دولت مبلغ 10 میلیون تومان تسهیلات برای ازدواج جوان تعیین شد، اما امروز شاهد انتظار 550 هزار جوان در صف دریافت این وام هستیم و اگر دولت تنها دو نفر از وام‌گیرنده‌های کلان خود را که برای دریافت سودهای کلان در بانک‌ها تلنبار کرده‌اند، به بازپرداخت وادار کند، تمامی این تسهیلات فراهم می‌شود.

منابع داریم، مدیریت منابع نداریم

کاندیدای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری مدیریت بر منابع کشور را ناکارآمد عنوان کرد و گفت: اگر این بخش اصلاح شود به‌طورقطع عامل تحرک خواهد بود، بنا بر آمار در این دولت بیش 700 هزار میلیارد تومان خلق پول شده که بجای عامل اشتغال به‌صورت تسهیلات در اختیار افراد معدودی قرارگرفته است.

وی بروز این بی‌عدالتی را باعث فلج شدن چرخ‌های تولید کشور عنوان کرد و اعلام داشت: در برنامه ششم توسعه می‌بایست سطح بیکاری کشور از 12 درصد به 8 درصد برسد اما این رقم چگونه با متوقف کردن چرخه‌های اشتغال‌زا همچون مسکن مهر امکان‌پذیر خواهد بود.

رئیسی افزود: امروز هر کس با هر نگاه و سلیقه‌ای سیاسی به کشور بنگرد، متوجه مشکل فزاینده‌ی در کشور می‌شود، بسیاری از کارگاه‌ها و کارخانه‌های تولیدی تعطیل‌شده‌اند، اکنون بر اساس گفته وزرا و مقامات دولتی 17 هزار کارخانه و کارگاه تولیدی در کشور تعطیل است، صنایع فعال نیز با 50 درصد ظرفیتشان کار می‌کنند.

وی خاطرنشان ساخت: پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس در سال 92 با 74 درصد پیشرفت تحویل دولت یازدهم شد و باید در سال 93 بهره‌برداری می‌شد که با تأخیر سه سال تکمیل شد و با بهره‌برداری به‌موقع 10 هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی می‌شد و نیازی به مبالغ زیاد برای واردات بنزین نبود.

سید ابراهیم رئیسی گفت: مسکن مهر که نتیجه فروش فرش‌ها و طلاهای خانواده‌های مردم بود، هرچند نواقص زیادی داشت اما لاینحل نبود، پس چرا چهار سال در دولت معطل‌مانده است.

وی گفت: من گفتم در سال امکان ایجاد یک‌میلیون شغل وجود دارد، برخی گفته‌اند از کجا پول می‌آوری؟ من می‌گویم همان پول‌هایی که بارانت به بدحسابان دادید؛ در دولت فعلی 700 هزار میلیارد تومان تولید نقدینگی شده است که اگر نصف این را در تولید می‌گذاشتند مشکل اقتصاد کشور حل می‌شد.

دولت باید اولین مدعی فساد باشد و دست افشاگران را ببوسد

رئیسی راهکار حل تخلفات و فسادها در کشور شفاف‌سازی دانست و افزود: با ایجاد سامانه اطلاع‌رسانی با حضور همه دستگاه‌ها، امکان قاچاق و فرار مالیاتی از بین می‌رود.

وی بابیان این مطلب که شخص رئیس‌جمهور، وزرا، استانداران و فرمانداران هر منطقه باید اولین مدعیان فساد باشند، گفت: الآن قبل از رسیدن حقوق به دست کارگر و کارمند مالیات آن گرفته می‌شود اما کسانی که درآمدهایی نجومی دارند یک ریال مالیات نپرداخته‌اند و این ظلم به کشور است و تمام ساختارهای فسادزا در کشور قابل اصلاح است.

نامزد ریاست جمهوری افزود: در ظرف شش ماه باتجربه‌ای که دارم تمام ساختارها و منافذ فساد را در کشور شناسایی می‌کنم چون تمام آسیب‌ها قابل شناخت و زدودن است و اجازه نمی‌دهیم در هیچ جایی از نظام اداری فساد لانه گزیند.

وی خام فروشی در نفت و پتروشیمی را به نفع کشور ندانست و افزود: با قطع خام فروشی، اشتغال و ارزش‌افزوده در کشور ایجاد می‌شود.

وی گفت: در گام نخست وضعیت مدیریت ضعیف اجرایی و اقتصادی را باید تغییر داد و با یک مدیریت جهادی از متن مردم و برای مردم باشد کاملاً این کار امکان‌پذیر است و حتماً وضع ازدواج، مسکن، اشتغال، مبارزه با فساد اداری با کمک مردم امکان‌پذیر است. سهم ما در اقتصاد جهانی و ترانزیت چقدر است؟ زنان و دختران ما به دنبال کرامت و منزلت هستند، این کرامت را خدا به آن‌ها داده است و این خانم‌ها در عرصه‌های اجتماعی نقش ایفا می‌کنند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: به‌صورت قانونی در دولت کار و کرامت از خانم‌های مولد حمایت می‌شود. هیچ شغلی در کشور برای من دل‌نشین‌تر از خادمی حرم نیست. من برای هوی و هوس نیامده‌ام، آمده‌ام تا تبسم بر لب جوان بیکار بجای خجالت نقش ببندد. آمده‌ام کارگاه‌های تولید و نیمه تعطیل را به مدار تولید برگردانم. آمده‌ام محرومیت و منزلت دختران ایرانی را بانام جمهوری اسلامی ایران برگردانم. من آمده‌ام تا یک فرهنگی برای گرفتن وام خجالت نکشد. صندوق فرهنگیان توسط عده‌ای یغماگر به یغما برده شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه