English

امسال انجام می‌شود؛

تولید هزار تن مرغ سبز در کرمانشاه

سرپرست اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از تولید بیش از 600 تن مرغ سبز بدون آنتی‌بیوتیک در استان طی سال گذشته خبر داد.

تولید هزار تن مرغ سبز در کرمانشاه

مهدی ظفری پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، با اشاره به افزایش چشمگیر تولید مرغ سبز در استان اظهار داشت: سال 95 با افزایش 6 برابری تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در استان کرمانشاه روبرو بودیم.

وی بیان کرد: سال 94 تولید مرغ سبز در استان کمتر از 100 تن بود که با تلاش‌های صورت گرفته این میزان در سال 95 به بیش از 600 تن رسید.

این مقام مسئول همچنین بیان داشت: پیش‌بینی‌شده است در سال 96 تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در استان به بیش از یک هزار تن برسد.

وی سن پایین (حداکثر 42 روز)، عدم مصرف آنتی‌بیوتیک در طول دوره پرورش، چربی بین بافتی کم و لذیذ بودن طعم و مزه را از ویژگی‌های مرغ سبز بیان کرد.

به گفته ظفری پور، مرغ بدون آنتی‌بیوتیک به مرغی گفته می‌شود که در طول دوره پرورش آن از هیچ نوع آنتی‌بیوتیک مجاز و یا غیرمجازی استفاده نمی‌شود و اصطلاحاً به آن مرغ سبز و یا مرغ پاک هم می‌گویند.

وی تولید این نوع مرغ را گامی روبه‌جلو درراه رسیدن به اهداف عالیه سازمان دامپزشکی کشور در راستای تولید محصولات سالم‌تر در جهت اهمیت به‌سلامت مصرف‌کنندگان فرآورده‌های خام پروتئینی برشمرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی