English

وزیر نیرو:

بخش خصوصی در به ثمر رسیدن پروژه های عمرانی نقش بسزایی دارد

پروژه تصفیه خانه و شبکه فاضلاب شهرهای ورنامخواست و سده لنجان با ظرفیت 4680 مترمرکب در روز به حضور وزیر نیرو مدیر عامل آبفای اصفهان و مسوولان فولاد مبارکه به بهره برداری رسید.

بخش خصوصی در به ثمر رسیدن پروژه های عمرانی نقش بسزایی دارد

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، وزیر نیرو با اشاره به اینکه ایجاد آب پایدار و سالم، کاهش مصرف آب ، استفاده از پساب در صنایع استان اصفهان افزود : از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تا ابتدای آغاز به کار دولت یازدهم  در هر سال  فقط 5 تصفیه خانه به صورت متوسط در کشور مورد بهره برداری قرار می گرفت و این آمار تنها پس از گذشت 3 سال از عمر دولت کنونی  به ازای هر سال 11 تصفیه خانه فاضلاب جدید به مدار وارد شده است.

چیت چیان در ادامه با بیان این نکته که ما در کشوری  زندگی می کنیم که متوسط میزان بارش حدود یک سوم متوسط بارش دنیاست افزود : پروژه های پیش رو با مشارکت مسئولان فولاد مبارکه اصفهان به عنوان یکی از بزرگترین صنایع کشور محقق گردیده که می تواند مصرف آب این شرکت از رودخانه زاینده رود 65 درصد کاهش پیدا دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: در بودجه سال 92، حتی یک ردیف هم برای آبرسانی روستایی وجود نداشته و در هشت سال قبل از روی کار آمدن دولت یازدهم به طور متوسط هر ساله 293 روستا مورد آبرسانی قرار گرفته است اما با تاکید شورای عالی آب از سال 93 این ردیف در بودجه ایجاد شد و حدود 300 میلیارد تومان هم اعتبار گذاشته شد و در سال 95، وزارت نیرو بیش از 2 هزار و 859روستا را در طول یک سال مورد آبرسانی قرار داده است که  امیدواریم این حرکت ادامه داشته باشد تا به طور کامل مسئله آبرسانی روستاها حل شود.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه در مجموع چهار سال بیش از 5 هزار و 200 روستا آبرسانی شده و جمعیت تحت پوشش انها، بیش از 4 میلیون و 100 هزار نفر جمعیت بوده است   گفت : هزینه اجرای تصفیه خانه 110 میلیارد ریال و هزینه اجرای شبکه فاضلاب این شهرها 250 میلیارد ریال برآورد گردید که در مجموعه این پروژه با هزینه 360 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد. اجرای شبکه فاضلاب و تصفیه خانه فاضلاب شهرهای ورنامخواست و سده لنجان با سرمایه گذاری شرکت فولادمبارکه به روش بیع متقابل انجام شد.

همچنین مقررشد عملیات اجرای شبکه فاضلاب شهرهای دیزیچه و زیباشهر که در مجموع 167 کیلومتر است با پیش بینی هزینه ای در حدود 960 میلیارد ریال با مشارکت شرکت فولاد مبارکه به روش بیع متقابل می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه