English

فاز دوم تونل قطار شهری کرمانشاه را قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) اجرا می‌کند

شهردار کرمانشاه از انعقاد قرارداد یک‌صد میلیارد تومانی بین این شهرداری و قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) برای اجرای فاز دوم تونل قطار شهری خبر داد.

فاز دوم تونل قطار شهری کرمانشاه را قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) اجرا می‌کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، آرش رضایی با اعلام این خبر افزود: این قرارداد به صورتی طراحی‌شده است که 70 درصد آن به‌صورت تهاتر و 30 درصد به‌صورت نقدی انجام می‌شود که از منابع داخلی شهرداری در نظر گرفته‌شده است  و این باعث بالا رفتن راندمان کاری با توجه به بودجه شهرداری خواهد شد.

به گفته وی در این قرارداد با تجهیز کارگاه میدان آزادی که مدتی قبل به‌عنوان احداث ایستگاه میدان آزادی شروع به کارکرده بود و در حقیقت محل اتصال فاز اول به فاز دوم قطار شهری است، عملیات اجرایی تونل اصلی وارد فاز جدیدی خواهد شد و با جدیت بیشتری اجرا می‌شود.

شهردار کرمانشاه افزود: مقدمات این قرارداد چند روز پیش با حضور وزیر کشور موردبررسی قرارگرفته بود و مراحل تبادل آن و شروع عملیات اجرایی امروز انجام شد.

وی با تأکید بر اینکه تجهیز این کارگاه برای اجرای این فاز از پروژه از اهمیت خاصی برخوردار است یادآور شد: کار رمپ و دسترسی‌ها از مدتی قبل آغاز شده بود.

وی با اشاره به اینکه فاز اول پروژه قطار شهری کرمانشاه به طول 8 کیلومتر است که 6.5 کیلومتر آن از طاق‌بستان تا سه‌راه 22 بهمن به‌ صورت روگذر و حدود 1.5 کیلومتر آن از سه‌راه 22 بهمن تا میدان آزادی به‌صورت زیرزمینی خواهد بود، ادامه داد: این مرحله به طول 1.4 کیلومتر از میدان آزادی تا چهارراه مدرس ادامه خواهد داشت و ازآنجا به میدان فردوسی منتهی خواهد شد.

مهندس رضایی با تأکید بر اینکه مدت‌زمانی که برای اجرای این فاز باقیمانده در نظر گرفته‌شده است 3 ساله خواهد بود، گفت: تمام تلاش ما بر این است که این پروژه را به‌موقع به اتمام رسانده و مورد بهره‌برداری شهروندان کرمانشاهی قرار دهیم.

شهردار کرمانشاه با اشاره به ترافیک موجود و توسعه جمعیت شهرنشین استفاده از حمل‌ونقل ریلی را یکی از ضروریات شهر کرمانشاه برشمرد و گفت: دولت نگاه ویژه‌ای به این امر دارد و ما هم با جدیت در حال پیگیری هستیم خصوصاً مزایای مترو در کم شدن مشکل ترافیک و آلودگی هوا، ایمنی بسیار بالا، راحتی و آسایش مسافران، کاهش مصرف انرژی، سرعت مناسب، قیمت پایین حمل مسافر در مقایسه با خودروهای شخصی شرایط بسیار مطلوبی را برای آینده حمل‌ونقل شهری کرمانشاه فراهم خواهد ساخت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی