English

رییس اداره محیط زیست شهرستان رشت خبر داد:

ارتقای توانمندی زنان روستایی در حفاظت از محیط زیست رشت

رییس اداره محیط زیست رشت گفت: زنان روستایی در حفاظت از محیط زیست شهرستان بسیار موثرند.

ارتقای توانمندی زنان روستایی در حفاظت از محیط زیست رشت

به گزارش خبرگزاری موج، اگرچه موضوع حفاظت محیط زیست در ابعاد کلان مورد توجه جدی برنامه ریزان و مجریان است، لکن در ابعاد خرد، به ویژه در مقیاس روستاها که بخش عظیمی از منابع محیطی را در خود جای داده‌اند، کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

موضوع محیط زیست در زندگی بشر اهمیت زیادی دارد و افزایش جمعیت، توسعه تمدن صنعتی و ماشینی آثار اجتناب ناپذیری به بار آورده و بیش از همه سلامت محیط زیست را در معرض تهدید قرار داده است.

بقای بشر بر روی این کره خاکی، بستگی تام به حفاظت از محیط زیست دارد و این حقیقتی غیر قابل مناقشه است.

 حفاظت اصولی از محیط زیست رهیافتی مؤثر و برخاسته از تجارب کارگزاران عرصه‌های زیست محیطی در سراسر جهان است و به نظر می رسد که در صورت توجه به  چارچوبها و روشهای آن بتوان به حرکتی پایدار در حفاظت ازمحیط زیست امیدوار بود.

حفاظت از محیط زیست به همان اندازه که وظیفه دولتها است، نیازمند مشارکت راستین و آگاهانه مردم نیز می‌باشد. زنان به عنوان بخش مهم و تاثیر گذار جوامع انسانی، یکی ازعوامل موثر در حفاظت از محیط زیست هستند که برای انجام نقش خود باید توانمندی‌های لازم را کسب کنند و این موضوع در جوامع روستایی که زنان در همه ابعاد آن نقش ویژه و برجسته ای دارند ضرورت بیشتری دارد.

 اصغر خودکار رییس اداره محیط زیست شهرستان رشت در حاشیه برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های زنان روستایی با موضوع محیط زیست در رشت گفت: این بازارچه با همت جمعیت زنان مبارزه با آلودگی محیط زیست و به مناسبت هفته زمین پاک در این روستا برپا شده است.

وی هدف از برپایی این بازارچه را نشان دادن توانمندی‌ها و روش‌های بهره برداری سالم از محیط زیست و طبیعت برای تولید اشتغال در بین زنان روستایی دانست.

خودکار ، تولید کود آلی یا ورمی کمپوست، حصیر بافی، پرورش گل و گیاه و ... را از روش‌های بهره برداری پایدار و سالم از طبیعت و محیط زیست دانست.

در این مراسم میترا حجار از هنرمندان سینما و تئاتر کشور نیز به عنوان یکی از سفرای محیط زیست به نمایندگی از هنرمندان کشور از این بازارچه دیدار کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه