English

طرح ۷۲۴، منجی بیماران سکته مغزی

با توجه به این‌که سکته مغزی موجب بروز عوارض جسمانی، روانی و حتی بار مالی شدید به ویژه در خانواده‌های ضعیف می‌شود، طرح بسیار موثر 724 توسط وزارت بهداشت در کشور طراحی و آغاز شد.

طرح 724، منجی بیماران سکته مغزی

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، دکتر مهران ورناصری تصریح کرد: در طرح 724، بیماران مشکوک به سکته مغزی که دارای علائم سکته مغزی مانند اختلال در بینایی و سرگیجه ناگهانی و شدید می‌شوند، در فرایندی تعریف‌شده مستقیما به سیستم درمان وارد می‌شوند و با دریافت داروهای خاص که عروق مغزی را باز می‌کنند، از عوارض سکته مغزی و فلج شدن نجات می‌یابند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با بیان این‌که‌ فلج شدن در پی سکته مغزی از معضلات اصلی جامعه است، ادامه داد: فردی که تا سه ساعت پس از بروز علائم سکته مغزی این داروها را دریافت کند، به جای دچار شدن به عوارض شدید سکته مغزی یعنی فلج شدن دست‌ها و پاها، تنها دچار ضعف می‌شوند.

ورناصری افزود: طرح 724 یعنی در 7 روز هفته به صورت 24 ساعته آماده خدمات‌رسانی به این بیماران هستیم.

وی بیان کرد: افرادی که مشکوک به سکته مغزی هستند، برای دریافت این نوع داروها سه ساعت زمان طلایی دارند و باید سریعا با اورژانس 115 تماس بگیرند. اورژانس‌های مخصوصی برای این طرح طراحی شده که این نوع بیماران را جهت دریافت داروهای ویژه و قرار گرفتن در سیر درمان به بیمارستان‌ها اعزام می‌کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: در حال حاضر طرح 724 تنها در بیمارستان گلستان اهواز انجام می‌شود و برنامه داریم در شهرستان‌های دیگر از جمله مسجدسلیمان، رامهرمز، ماهشهر و اندیمشک نیز این طرح را فعال کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی