English

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان خبر داد:

باستان شناسان چندین آبراهه در زیر مسجد امام(ره) اصفهان کشف کردند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از کشف چندین آبراهه جدید در زیر مسجد امام اصفهان همزمان با ادامه کاوش های باستان شناسی خبر داد.

باستان شناسان چندین آبراهه در زیر مسجد امام(ره) اصفهان کشف کردند

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، الهیاری اعلام کرد: در کاوش های اخیر، تونلی به طول ۱۲ متر در مسیر شرقی و غربی آبراهه اصلی و همچنین تونلی کوچکتر به طول ۳۴ متر در مسیر شمالی و جنوبی آبراهه اصلی کشف شد.

وی افزود: باستان شناسان در ادامه این عملیات موفق به کشف ورودی تونل های کوچکتری هم شده اند که نشان از دقت و ظرافت و همچنین پیچیدگی در طراحی این تونل ها در بیش از ۴۰۰ سال قبل در عمق چهار متری زمین دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تاکید کرد: با توجه به اینکه مجموعه عظیم میدان امام در قلب شهر اصفهان در عصر صفوی قرار داشته است، فرضیه وجود یک شبکه بزرگ و پیچیده آبرسانی در زیر زمین با توجه به کشف آبراهه های متعدد دیگر در نزدیکی این آبراهه ها در بخش های مختلف شهر را بیش از گذشته تقویت می کند.

وی گفت: باستان شناسان این اداره کل در یک طرح ۶ ماهه، عملیات کاوش را در این آبراهه کهن تاریخی ادامه دادند و موفق شدند چندین تونل جدید را در ادامه این آبراهه کشف کنند.

الهیاری افزود: همزمان با کشف آبراهه های دوران صفوی در این مسجد بزرگ تاریخی در اواخر سال ۱۳۹۵، ادامه عملیات باستان شناسی در این آبراهه، همزمان با عملیات مرمت آبراهه که بسیار آسیب دیده بود، ادامه یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان خاطرنشان کرد: هم اکنون کار مستند نگاری و مرمت بخش های جدید کشف شده مسجد امام در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان قرار گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه