English

با حضور وزیر نیرو؛

بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در اصفهان به بهره برداری رسید

بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور با ظرفیت تولید 10 مگاوات برق امروز با حضور حمید چیت چیان وزیر نیرو و رسول زرگرپور استاندار اصفهان در بخش جرقویه سفلی به بهره برداری رسید.

بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در اصفهان به بهره برداری رسید

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، این نیروگاه خورشیدی با سرمایه گذاری شرکت برق و انرژی غدیر و با مشارکت شرکت یونانی متکا (Metka ) با هزینه ای بیش از 55 میلیارد تومان در مدت هفت ماه احداث و به بهره برداری رسید.

این نیروگاه از 39 هزار پنل خورشیدی با ابعاد 65.1 در 98 سانتی متر تشکیل شده که در مساحتی بالغ بر 20 هکتار نصب شده است.

تولید برق این نیروگاه با خط اختصاصی بطول 5.3 کیلومتر به پست 63 کیلو ولت جرقویه متصل شده و با عقد قراردادی 20 ساله کل برق تولیدی این مجموعه به سازمان انرژی های نو (سانا) بصورت تضمینی فروخته شده است.

در ساخت نیروگاه یاد شده، 30 درصد از توان و تولید داخلی استفاده شده و قرار است در طرح توسعه آن از ظرفیت های داخلی بیشتری استفاده شود.

برای ساخت سایر نیروگاه های خورشیدی کشور از پنل های ثابت استفاده شده اما نیروگاه خورشیدی جرقویه اصفهان با سیستم های ردیابی خورشیدی بصورت تک مرحله ای ساخته شده است، بنابراین صفحات خورشیدی این نیروگاه بصورت خودکار اشعه خورشید را ردیابی می کنند و بسوی خورشید تغییر جهت می دهند اما در سایر نیروگاه تغییر جهت این صفحات باید توسط دست انجام شود.

آخرین نیروگاه بزرگ خورشیدی کشور نیروگاه هفت مگاواتی خلیج فارس همدان بود که بهمن ماه گذشته و در دهه فجر به بهره برداری رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه