English

قائم مقام وزیر فرهنگ و گردشگری آذربایجان:

جمهوری آذربایجان آماده همکاری فرهنگی با اصفهان است

قائم مقام وزیر فرهنگ و گردشگری آذربایجان گفت: وزارت فرهنگ و گردشگری آذربایجان آمادگی دارد در حوزه های فرهنگی و گردشگری همکاری وسیعی با اصفهان داشته باشد.

جمهوری آذربایجان آماده همکاری فرهنگی با اصفهان است

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، علی اف در دیدار با استاندار اصفهان در هتل عباسی شهر اصفهان افزود: آماده ایم در ایام نوروز نمایشگاه های فرهنگی و مدنی متعددی در اصفهان دایر کنیم و روابط بین شرکت های گردشگری خود را با اصفهان گسترش دهیم.

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید در کشورش بعنوان 'سال همگرایی اسلامی' یادآور شد: مذهب مشترک ایران و آذربایجان بعنوان فرصتی می تواند ظرفیت های گردشگری متقابل را گسترش دهد.

وی گفت: فرهنگ دو کشور در حوزه آشپزی و موسیقی قرابت بسیاری دارد و با توجه به اینکه در برخی دوره ها زبان فارسی در آذربایجان رایج بوده است بسیاری از کلمات فارسی نیز در آذربایجان وجود دارد که می تواند زمینه ساز گسترش فعالیت ها در حوزه گردشگری باشد.

علی اف افزود: همجواری و کاهش هزینه های رفت و برگشت از دیگر مزیت های گردشگری متقابل ایران و آذربایجان است.

وی گفت: با حضور در اصفهان احساس غربت نمی کنم زیرا مشترکات فرهنگی، هنری و گردشگری بسیاری بین اصفهان و آذربایجان وجود دارد.

وی ادامه داد: وزارت فرهنگ و گردشگری آذربایجان70 هزار هنرمند و فرهنگی را در حوزه های تئاتر، سینما، موسیقی و گردشگری تحت پوشش دارد.

قائم مقام وزیر فرهنگ و گردشگری آذربایجان افزود: آذربایجان دارای240 مکتب موسیقیایی است و دهها مکتب تئاتر از جمله 26 مکتب تئاتر دولتی را تحت پوشش دارد.

وی افزود: آذربایجان دارای شش هزار و530 اثر تاریخی و جاذبه گردشگری است که چهار اثر در یونسکو به ثبت رسیده است.

علی اف گفت: سالانه 127 هزار ایرانی به آذربایجان مسافرت می کنند و سفارت این کشور در ایام عید نوروز برای 46 هزار ایرانی ویزا صادر کرده است.

وی اظهار کرد: هر سال50 فستیوال فیلم، تئاتر، موسیقی و معماری در آذربایجان برگزار می شود.

قائم مقام وزیر فرهنگ و گردشگری آذربایجان به ظرفیت های ورزشی کشورش در زمینه جذب گردشگر اشاره کرد و افزود: میزبانی جام ملت های اروپا و میزبانی جام کشورهای مسلمان در ماه 'می' سالجاری از جمله این ظرفیت هاست.

وی گفت: امسال سه هزارو500 ورزشکار مسلمان از کشورهای اسلامی از جمله ایران برای حضور در مسابقات جام کشورهای مسلمان، در آذربایجان حضور خواهند یافت.

علی اف اضافه کرد: در سال 2018 'روز تمدن' در آذربایجان برگزار می شود و اصفهان نیز می تواند با تمام قوا در زمینه های فرهنگی در آذربایجان حضور پیدا کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه