English

۷۴۰ میلیون مترمکعب آب پشت سدهای کرمانشاه جمع شده است

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت: با بارش‌های مناسبی که در اولین ماه سال اتفاق افتاد، حجم آب ذخیره‌شده پشت سدهای استان به بیش از 740 میلیون مترمکعب رسیده است.

740 میلیون مترمکعب آب پشت سدهای کرمانشاه جمع شده است

کیاست امیریان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه بابیان این مطلب که از هفت سد موجود استان که در مجموع 830 میلیون مترمکعب ظرفیت دارند، 90 درصد این ظرفیت‌تکمیل شده است، ابراز داشت: دوراندیشی صورت گرفته سال گذشته در خصوص احتمال کاهش بارش‌های امسال زراعی باعث شد تا مقدار زیادی از بارندگی‌های سال زراعی گذشته را پشت سدها ذخیره کنیم که به مشکل برنخوریم.

وی افزود: در پی بارش‌های بسیار خوبی که در اسفند 95 و فروردین 96 شاهد بودیم سدهای سلیمان شاه و زاگرس در آستانه سرریز قرار گرفتند و تقریباً تمامی سدهای دیگر هم از وضعیت ذخیره آبی مناسبی برخوردارند.

امیریان یادآوری کرد: البته همه ذخیره آبی پشت سدهای استان متعلق به بارش‌های سال زراعی 96- 95 نیست و بخش از آن مربوط به سال زراعی گذشته است که بارش‌های بسیار خوبی داشتیم.

وی در عین‌ حال نسبت به خطر کم‌آبی در فصل گرم پیش رو در برخی نقاط استان هشدار داد و گفت: اگر از هم‌اکنون مصرف آب در بخش‌های مختلف بخصوص در بخش کشاورزی به‌درستی مدیریت نشود با توجه به کاهش بارندگی‌ها و افزایش مصرف آب با مشکل مواجه خواهیم شد.

امیریان در ادامه از پیشرفت 90 درصدی سد زمکان در شهرستان دالاهو نیز خبر داد و گفت: به‌احتمال‌زیاد این سد تا پایان فصل بهار آبگیری خواهد شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه بابیان اینکه ساخت این سد که مصوبه رهبر معظم انقلاب را نیز دارد از سال 1385 آغازشده، گفت: تاکنون برای اجرای این سد حدود یک هزار و 100 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی در پایان اظهار کرد: با بهره‌برداری از این سد، بیش از یک هزار و 500 هکتار از زمین‌های پایین‌دست آن و حدود 550 هکتار از باغات شهر گهواره از آن سیراب خواهند شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه