English

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان خبر داد:

مصالحه ۸۰ درصدی پرونده های قضائی در کلانتری های اصفهان

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از مصالحه 80 درصدی پرونده های ارجاعی به دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری های این فرماندهی در فروردین ماه امسال خبر داد.

مصالحه 80 درصدی پرونده های قضائی در کلانتری های اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، سرهنگ یاردوستی گفت: طی فروردین ماه امسال از بین پرونده های قضائی ارجاع شده به دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری های شهرستان اصفهان 80 درصد آنان به مصالحه ختم شده و از ارجاع آنان به دادگاه ها جلوگیری به عمل آمد.

وی با اشاره به نقش مشاوران فعال پلیس در کاهش آسیب های اجتماعی به برپایی 83 جلسه مشاوره فعال در این بازه زمانی، اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به تنوع و همه گیری آسیب ها خصوصاً در قشر جوان و نوجوان، خدمات مرکز مشاوره و مددکاری کلانتری ها توانسته است تاثیر قابل تاًملی برپیشگیری از بروز و شیوع این آسیب ها داشته باشد.

وی در خصوص فواید این موفقیت افزود: اگر به طور متوسط زمان بررسی هر پرونده مصالحه شده 30 نفر ساعت باشد در مجموع از تلف شدن 18 هزار و 510 نفرساعت که معادل 308 روز کاری می باشد پیشگیری شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در ادامه با اشاره به نقش مراکز مشاوره در پیشگیری از آسیب های اجتماعی اظهار داشت: یک واحد مشاوره قوی و توانمند می تواند نقش بسیار ارزنده ای در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و کاهش بار قضایی داشته باشد.

سرهنگ یاردوستی ،نزاع و درگیری و مشکلات خانوادگی را بیشترین حجم پرونده های تشکیل شده در کلانتری های شهر اصفهان عنوان کرد و گفت: بررسی ها و تحلیل های پلیس نیز نشان می دهد که ریشه بیشتر آسیب های اجتماعی و جرایم و بزهکاری ها ناشی از وجود درگیری و مشکلات روحی و روانی در خانواده هاست که قطعاً با انجام برنامه های ویژه حمایتی و مشاوره ای می توان از جامعه ای سالم و ایمن را رقم زد.

رئیس پلیس مرکز استان، "جامعه عاری از آسیب ها با خانواده های سالم و با نشاط" را شعار واحدهای مشاوره پلیس عنوان کرد و گفت: امروز تمرکز جدی واحدهای مشاوره و مددکاری کلانتری ها بر روی انجام مشاوره های تخصصی بر روی خانواده های آسیب دیده و در معرض آسیب است چرا که معتقدیم جامعه سالم را خانواده های سالم می سازند و هرچقدر در این زمینه گام برداریم می توانیم آینده ای امن و آرام و با نشاط را برای شهرمان رقم بزنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه