English

آیت الله مظاهری:

توهین و بی ادبی به دیگران مغایر با ارزش های اسلامی است

رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: توهین و بی ادبی به دیگران مغایر با ارزش های اسلامی است و ناراحتی پیامبر(ص) و اهل البیت(ع) را به همراه دارد.

توهین و بی ادبی به دیگران مغایر با ارزش های اسلامی است

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، آیت الله  مظاهری در درس اخلاق این هفته در مسجد حکیم اصفهان افزود: ائمه معصومین(ع) در ابعاد مختلف زندگی خود همواره رعایت ادب، خدمت به مردم و رفتار مودبانه با دیگران را مورد تاکید و توجه قرار داده اند.

وی بیان کرد: رفتار ائمه معصومین(ع) از جمله امام موسی کاظم(ع) در برابر بد رفتاری های دیگران و همچنین برخورد با افراد مختلف توصیه و تاکید بر رفتار خوب و اخلاقی داشته و رفتار آن ها الگویی جامع برای همگان است.

رئیس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اینکه صدمه به شخصیت افراد کاری ناپسند و مورد خشم خداوند است، تصریح کرد: برخی از افراد به راحتی آبروی دیگران را تخریب و به شخصیت های مردم جامعه توهین می کنند و این افراد از عذاب آخرت و نتایج رفتار بدخود بی خبر هستند.

وی افزود: افرادی که به عنوان یک انسان حسابی و جامعی هم نیستند نیز نباید مورد تهمت و تخریب شخصیت قرار گیرند و همواره باید با رفتار خوب و مودبانه در جامعه زندگی کرد.

آیت الله مظاهری با اشاره به اهمیت خدمت به مردم و احترام به شخصیت افراد خاطرنشان کرد: خدمت به مردم و احترام به آنان بسیار ثواب دارد و چنین رفتاری موجب ثبت ثواب حج مقبول برای افراد در پرونده اعمال آنان می شود.

وی خاطرنشان کرد: برای مقبولیت اعمال حج یک حاجی زحمات زیادی را متحمل می شود تا اینکه حجش مقبول و ثواب آن را در درگاه حضرت حق بگیرد اما یک خدمت به مردم و احترام به آن ها موجب ثبت چنین ثواب و اجر عظیم می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه