English

فرماندار جوانرود:

کمبود آب بزرگ‌ترین مانع پیشرفت کشاورزی جوانرود

فرماندار جوانرود با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی گفت: بخش کشاورزی پتانسیل خوبی برای اشتغال در شهرستان است.

کمبود آب بزرگ‌ترین مانع پیشرفت کشاورزی جوانرود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، آرش لهونی در دیدار با مدیرکل جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در فرمانداری جوانرود با یادآوری محدودیت بخش کشاورزی این شهرستان افزود: کمبود آب از مهم‌ترین مشکلات جوانروداست.

وی بر ضرورت استقرار نمایندگی اداره جهاد کشاورزی در بخش کلاشی تأکید و یادآور شد: با توجه به ظرفیت‌های کشاورزی و دامداری استقرار نمایندگی در این بخش ضروری است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز با اشاره به پیگیری‌های مستمر فرماندار جوانرود در خصوص استقرار نمایندگی جهاد کشاورزی در بخش کلاشی گفت: در صورت در اختیار قرار دادن مکان نمایندگی اداره جهاد کشاورزی در بخش کلاشی مستقر می‌یابد.

شهبازی به حمایت‌های جهاد کشاورزی از توسعه کشاورزی و دامداری شهرستان جوانرود اشاره کرد و افزود: حمایت از طرح‌های توسعه بخش کشاورزی در این شهرستان در دستور کار قرارگرفته است.

وی اظهار داشت: توسعه باغات، کشت گیاهان دارویی و زعفران و آبیاری تحت‌فشار از مهم‌ترین این طرح‌ها است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوانرود نیز با ارائه گزارشی از اقدامات انجام‌گرفته برای توسعه کشاورزی این شهرستان گفت: خوشبختانه کشت کلمبینا برای اولین بار در ایران و به‌صورت آزمایشی چهار هکتار در روستاهای گنداب وکله شهرستان جوانرود کشت‌شده است و پیش‌بینی می‌شود 70 تن کلمینا از مزارع این شهرستان برداشت شود.

حسن ویسی افزود: برای اولین بار نیز کشت کلزا در سطح 33 هکتار در روستاهای کله وترکه پان، شروینه، گردک، ده توت، قلیچان، چشمه گدارونهراب این شهرستان کشت‌شده است.

وی اظهار داشت: امسال نیز به‌صورت مستمر و پراکنده 5/1 هکتار زعفران در سطح روستاهای شهرستان جوانرود کشت که با استقبال روستائیان این شهرستان مواجه شده است.

ویسی به توسعه باغات در سطح شهرستان جوانرود اشاره و یادآور شد: امسال نزدیک به 20 هکتار باغ دیم و 14 هکتار آبی با توزیع نهال یارانه‌ای و چاله کنی رایگان اجرا و 27 هکتار دیگر نیز در دست اجرا است.

با توجه به پیشنهاد حسینی بخشدار بخش کلاشی مبنی بر استقرار نمایندگی جهاد کشاورزی در این بخش، فرماندار جوانرود موضوع را در جلسه مطرح و ضمن قول تخصیص اعتبار و اختصاص محل اعتبار بر ضرورت ایجاد نمایندگی جهاد کشاورزی در بخش کلاشی تأکید کرد.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز قول مساعد برای استقرار نمایندگی در بخش کلاشی اعلام کرد: شهرستان جوانرود حدود 20 هزار هکتار زمین زارعی و 2500 هکتار باغ دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه