English

رییس سازمان منطقه آزاد اروند:

با لهستانی‌ها برای تولید تراکتور در خوزستان به تفاهم رسیدیم

به منظور توسعه و افزایش توان کشاورزی در استان و همچنین تامین نیاز کشورهای منطقه تفاهم نامه ای با یک شرکت لهستانی برای راه‌اندازی خط تولید تراکتور در خوزستان منعقد شد.

با لهستانی‌ها برای تولید تراکتور در خوزستان به تفاهم رسیدیم

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان،  مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند بااعلام ا ین خبر و اشاره به سفر هیات اقتصادی خوزستان به لهستان گفت: تفاهم نامه ای با یک شرکت تراکتورسازی لهستانی برای راه‌اندازی خط تولید تراکتور در خوزستان منعقد شد و در این زمینه منطقه آزاد اروند آمادگی خود را برای در اختیار قرار دادن زمین جهت راه‌اندازی شرکت تراکتورسازی با ظرفیت ۱۰۰ تا ۲۵۰ اسب بخار به این شرکت اعلام کرد.

 اسماعیل زمانی اظهار کرد: در تبریز تولید تراکتور با ظرفیت پایین‌تر از ۱۰۰ اسب بخار در حال انجام است و در این زمینه طبق مذاکرات انجام شده، شرکت لهستانی متعهد شده است تا سالانه ۲ هزار دستگاه تراکتور تولید کند.

وی افزود: هدف از راه‌اندازی خط تولید تراکتور در استان خوزستان و منطقه آزاد اروند، توسعه و افزایش توان کشاورزی در استان و کشور و همچنین تامین نیاز کشورهای منطقه است که امیدواریم در این زمینه موفق عمل کنیم.

زمانی تصریح کرد: همچنین در این سفر طی بازدید از یک شرکت تولید بالگرد در لهستان، مقرر شد در صورت توافق، ۲ دستگاه بالگرد از این شرکت برای استان خریداری و وارد کشور شود.

وی ادامه داد: در این راستا با توجه به استفاده بالگرد در امداد هوایی، تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت بهداشت و منطقه آزاد اروند امضا شد که در این تفاهم‌نامه نگهداری و تامین پرسنل مورد نیاز به عهده وزارت بهداشت و خریداری این هلیکوپترها در صورت لیزینگ شدن از سوی منطقه آزاد انجام می‌گیرد.

زمانی با بیان این‌که خط تراموا بین آبادان و خرمشهر را نیز اجرایی خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: یک شرکت برای توسعه تکنولوژی و تولید برق از پسماند اعلام ‌آمادگی‌ کرده است که با توجه به میزان تولید زباله در آبادان و خرمشهر، شاید نیاز باشد از زباله دیگر شهرهای استان نیز استفاده شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه