English

مدیرعامل شتاب‌دهنده کارآفرینی تیک:

رسالت نهایی ما رسیدن به دو یا سه ایده برتر است

مدیرعامل شتاب‌دهنده کارآفرینی تیک در کرمانشاه گفت: رسالت نهایی ما رسیدن به دو یا سه ایده برتر عملیاتی است.

رسالت نهایی ما رسیدن به دو یا سه ایده برتر است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، مجتبی گراوندی اظهار داشت: در حال حاضر 16 تیم کاری از میان 100 ایده‌ای که به شتاب‌دهنده معرفی‌شده انتخاب گردیده است و بر روی بیزنس مدل آن‌ها کار می‌کنیم.

وی گفت: تیم ها پس از گذراندن مراحل مختلف، اعتبار سنجی ایده و تیم، در حال حاضر و با حضور یکی از منتورهای خبره در این زمینه در حال تجزیه‌وتحلیل بیزنس مدل خود هستند. وظیفه منتور یادشده بحث و گفتگو با تیم‌های مختلف و به چالش کشیدن بیزنس مدل آن‌ها و درنهایت رسیدن به یک بیزنس مدل عملیاتی است.

گراوندی با اشاره به اینکه عمده تمرکز این تیم‌های بر روی توسعه برنامه یا app است، اظهار داشت: تیم ها به مدت دو ماه در مرحله پیش شتاب دهی خواهند بود و پس‌ازآن وارد فاز چهارماهه شتاب دهی می‌شوند، در حال حاضر خدمات مختلفی را در مرحله پیش شتاب دهی به تیم‌های ارائه می‌کنیم که از آن جمله می‌توان به فضای کاری مشترک، میز صندلی و مبلمان، تجهیزات اداری، نمایشگر، اینترنت، پذیرایی میان وعده، آموزش هفتگی خدمات مشاوره‌ای و ... اشاره کرد.

وی همچنین به اکشن پلان مرحله پیش شتاب دهی اشاره کرد و گفت: اعتبار سنجی ایده و تیم، بوم کسب‌وکار، تحلیل بازار، تحلیل SWTO، شناخت رقبا و مشتریان، ساختار درآمدی و هزینه‌ای، تصویرسازی داده‌ها، تکنیک‌های ارائه به سرمایه گزار و موارد عدیده دیگر ازجمله بخش‌های مختلف اکشن پلان مرحله پیش شتاب دهی هستند.

گراوندی تأکید کرد: درنهایت بیرون آمدن 2 یا 3 ایده از میان ایده‌های مطرح‌شده و تبدیل‌شدن آن‌ها به استارت آپ و درنهایت شرکت‌های بزرگ رسالتی است که شتاب‌دهنده تیک به دنبال آن است.

گراوندی در خاتمه اظهار داشت: در حال حاضر مهندس رضا پارسا که مشاور طراح و توسعه‌دهنده کسب‌وکارهای کوچک است علاوه بر تجزیه‌وتحلیل بیزنس مدل هر یک از تیمها، یک برنامه مهم دیگر هم انجام می‌دهد که به "الویتور پیچ" موسوم است و دران هریکی از تیمها باید ظرف مدت‌زمانی کمتر از یک دقیقه قادر باشند تا ایده و مزایای ایده خود را برای یک سرمایه گزار بازگو کنند تا درنهایت و با انجام این تمرین قادر باشند با سرعت از ایده خود در مقابل سرمایه‌گذاران به بهترین شکل دفاع کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه