English

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه خبر داد:

اجرای پروژه مشترک با آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (JICA) در کرمانشاه

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه گفت: آینده سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه، پژوهشکده فناوری اطلاعات جهاد دانشگاهی کشور و آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (JICA) پروژه مشترک برای کشاورزان اجرا می‌کنند.

اجرای پروژه مشترک با آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (JICA) در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، بهرام بادکو در گفتگویی، اظهار داشت: پروژه "برنامه جامع تدوین محتوای الکترونیکی به‌منظور ارتقای بهره‌وری کشاورزی در استان کرمانشاه" با همکاری آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (JICA)، پژوهشکده فناوری اطلاعات جهاد دانشگاهی کشور و بر اساس بازدیدهای به‌عمل‌آمده از مزارع، دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و واحدهای تولیدی در ژاپن و بومی‌سازی اطلاعات بر مبنای بازدید از مزارع و بخش‌های کشاورزی در استان کرمانشاه تهیه و تدوین گردیده است.

بادکو با اشاره به اینکه پروژه مذکور در استان کرمانشاه به‌عنوان پایلوت طراحی و اجراشده است، در خصوص اهم اهداف و دستاوردهای پروژه مذکور گفت: کمک به اجرای قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی با بهره‌گیری از کاربرد فناوری ارتباطات و اطلاعات، افزایش دسترسی بهره‌برداران به اطلاعات مناسب و به‌موقع جهت بهبود فرایند زراعی و کاهش خسارات ناشی از فقدان دسترسی به اطلاعات، توسعه کتاب¬های الکترونیکی با استفاده از محتوای دانشی تولیدشده در پژوهش، افزایش دسترسی بهره‌برداران (دانش‌آموختگان و دانشجویان دانشگاهی) به اطلاعات مناسب جهت انجام کشاورزی دانش‌بنیان در محدوده موضوعی پژوهش و افزایش اشتغال و ارتقاء سطح نوآوری در عرصه کشاورزی ازجمله اهداف مهم این پروژه است.

وی تولید پنج محتوای دانشی و عناوین کارگاه‌ها را شامل، تولید کاهوی ارگانیک گلخانه‌ای به روش هیدروپونیک، ارتقاء بهره‌وری در تولید نخود دیم، توسعه کشت کلزا از کاشت تا برداشت، توسعه کشت شیرین‌بیان از کاشت تا برداشت، طراحی و ارائه سایت و نرم‌افزار تحت موبایل جهت دسترسی سریع بهره‌برداران به منابع اطلاعاتی تهیه‌شده و مدیریت بهینه مصرف آب در کشاورزی را ازجمله مهم‌ترین دستاوردهای این پروژه عنوان کرد.

بادکو همچنین عنوان کرد: جشن بزرگ رونمایی از این پروژه به‌منظور ارائه دستاوردها و نتایج طرح، با حضور مدیران ارشد JICA، معاون محترم امور بین‌الملل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، معاون محترم امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه، مدیران جهاد دانشگاهی کشور و مدیران ادارات و دانشگاه‌های استان در محل سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه 31 فروردین‌ماه برگزار می‌شود.

هیرویوکی تاناکا معاون ارشد دفتر جایکا تهران، توشی هیرو کی تا کارشناس پروژه جایکا، تسو نئو یامادا رهبر تیم کارشناسی جایکا ازجمله متخصصان جایکا هستند که بر برگزاری کارگاه‌ها نظارت خواهند داشت. همچنین پروفسور یامادا عضو کنسرسیوم آموزش جهانی 30 فروردین‌ماه کارگاه E-Learning برگزار خواهد کرد.

گفتنی است؛ جایکا نام یک سازمان دولتی مستقل بین‌المللی در ژاپن است که در حوزه توسعه به دولت ژاپن و همچنین کشورهای درحال‌توسعه کمک می‌کند. یکی از مهم‌ترین اهداف جایکا توسعه پایدار و پویا در کشورهای درحال‌توسعه است. منظور از توسعه پویا، ایجاد روحیه خودسازی به‌صورت میان‌مدت یا طولانی‌مدت در کشورهای درحال‌توسعه به‌منظور کاهش فقر و توسعه اقتصادی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه