English

دستگاه قضایی در پرونده های انتخاباتی جناحی رفتار نمی کند/ رسانه ها اطلاع رسانی کنند

رئیس دادگستری فاروج گفت: دستگاه قضایی وامدار یا وابسته به هیچ گروه و جناحی نیست و در پرونده های تخلف انتخاباتی لحاظ شخص خاص و هیچ جناحی را نمی کند.

دستگاه قضایی در پرونده های انتخاباتی جناحی رفتار نمی کند/ رسانه ها اطلاع رسانی کنند

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام عباسعلی وحیدی چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان فاروج با اشاره به تشکیل ستاد پیشگیری از بروز تخلفات و جرایم انتخاباتی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وپنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی اظهار کرد: این ستاد در تلاش برای تحقق هدف، پایش و رصد مدام همه اقدامات وفعالیت های انتخاباتی برای پیشگیری از جرایم احتمالی در این حوزه است.
وی گفت: آنچه برای دستگاه قضا مهم است، اجرای قانون در زمان تشکیل پرونده ای تخلفاتی برای نامزدان و طرفداران آنان است.
وی گفت: رسانه ها اطلاع رسانی کنند که در صورت رخ دادن جرمی در حوزه انتخابات با کم ترین زمان به پرونده ها رسیدگی و قضاتی ویژه برای رسیدگی به این پرونده ها پیش بینی شده اند.
رئیس دادگستری تاکید کرد: مدیران دستگاه ها نسبت به آگاه سازی زیرمجموعه خود در خصوص جرائم انتخاباتی برای پیشگیری از بروز هر گونه رفتاری خلاف قانون اقدام کنند.
فرماندار فاروج هم گفت: مشارکت و حضور مردم در انتخابات در حفظ اقتدار وپایداری کشور نقش مهمی داشته و دارد.
هادی رجائی نیا افزود: در شهرستان 511 نفر برای حضور در رقابت شورایی در سطح شهر و روستاهای شهرستان نام نویسی کردند که از این تعداد 13 نفر قبل از رسیدن به مرحله بررسی صلاحیت ها اعلام انصراف داشتند و 23 نفر هم صلاحیتشان در هیات اجرایی تایید نشد.
وی تاکید کرد: انتظاری که از داوطلبان می رود، پایبندی به قانون در همه مراحل فعالیت های انتخاباتی است.
فرماندار فاروج بسترسازی برای برگزاری انتخابات سالم پرشور را وظیفه همه دستگاه ها عنوان کرد وگفت: تمام ممنوعیت های فعالیتی از سوی دستگاه ها در انتخابات براساس قانون باید رعایت شود.
وی با اشاره به دو رویداد مهمی که در پایان هفته در شهرستان انجام می شود افزود: برگزاری رزمایش الی بیت المقدس و برگزاری کشتی با چوخه در 5شنبه و جمعه این هفته در شهرستان انجام می شود.
رجائی نیا افزود: پهلوانان بزرگ استان های خراسان از گود امام مرشد شهرستان با توجه به قدمت آن پا گرفته و مطرح شده اند.
مدیرکل بیناد مسکن هم بااشاره به فعالیت های انجام شده در حوزه خدمات این دستگاه گفت: خراسان شمالی از معدود استان های کشور است که جمعیت شهری وروستایی آن برابر است.
محمدی افزود: در اجرای طرح هادی در سطح استان از میانگین کشوری عقب هستیم اما در صورت پایان یافتن طرح های در دست اجرا از این میانگین بالاتر خواهیم رفت.
وی توزیع اعتبارات سفر رهبری را عامل جهش بزرگ در اجرای طرح های این دستگاه در سراسر استان عنوان کرد و گفت: امروز در سطح استان طرح هادی 708 روستا مطالعه و 285 طرح هم اجرایی شده است.
محمدی با اشاره به توزیع تسهیلات مسکن مهر برای 11 هزارو 500 خانوار در سطح استان گفت: سهم شهرستان فاروج از این تعداد پرداخت به 1029 خانوار بوده است.
وی به معرفی 4 روستا برای اجرای طرح بافت با ارزش و 5 روستا برای طرح هدف گردشگری از بین روستاهای استان اشاره کرد و گفت: در صورت وجود روستاهایی با ویژگی های خاص در حوزه سیمای طبیعی، تاریخی، فرهنگی ، آئین ها و آداب و... اطلاع رسانی شود تا از اعتبارهای اجرای طرح روستاهای هدف گردشگری و یا بافت با ارزش برخودار شوند.
امام جمعه فاروج هم گفت: برای داشتن حضور موثر در انتخابات باید ویژگی هایی همچون مومن بودن، سابقه، توان علمی وجسمی، اصالت خانوادگی وجهادی بودن را در داوطلبان به تعبیر قرآن باید جستجو کرد.
حجت الاسلام قلی زاده افزود: همه تریبون دارها موطفند ویژگی های اصلح از نگاه اسلام را در جامعه تبین کنند.
وی با تاکید بر تلاش همه در داغ کردن تنور انتخابات بیان کرد: داوطلبان و طرفداران در همه مراحل انتخابات با رعایت قانون به حضور موثر ومشارکت مردم کمک کنند.
با حضور مسئولان شهرستان ومدیر کل بنیاد مسکن طرح هادی روستای برگرد افتتاح شد، طرح هادی روستای برگرد از سال 90 آغاز شده بود اما جز طرح های ناتمام بود که با اختصاص غیر رایگان آسفالت معابر این روستا انجام وطرح تکمیل شد.
 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه