English

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

تخفیف ۵۰ درصدی به سرمایه گذاران در شهرک های صنعتی داده می شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت در حالی برنامه ریزی است تا 50 درصد تخفیف در پرداختی های سرمایه گذاران به دولت به عنوان مشوق برای سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی در نظر گرفته شود.

تخفیف 50 درصدی به سرمایه گذاران در شهرک های صنعتی داده می شود

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، یزدانی در حاشیه بازدید از شهرک های صنعتی آران و بیدگل در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: مشوق های متعددی برای شهرک های صنعتی کشور در نظر گرفتیم و در روز شنبه آینده در جلسه ای در وزارت صنعت، معدن و تجارت به صورت رسمی اختیارهای شهرک های صنعتی به استان ها تفویض خواهد شد تا در روند کار مردم سرعت ایجاد شود.

وی با بیان این که 40 هزار واحد صنعتی در شهرک ها و ناحیه های صنعتی کشور مستقر هستند گفت: هم اینک 88 هزار واحد صنعتی در کشور دارای پروانه بهره برداری است که 80 هزار واحد آن صنایع کوچک و 4 هزار واحد آن متوسط است.

یزدانی با بیان این که واگذاری زمین در شهرک های صنعتی رایگان است افزود: تنها هزینه ای که از صاحبان صنایع دریافت می شود حق انتفاع است که جهت خدمات آب، برق و گاز، زیرساخت ها، معابر، آتش نشانی و تصفیه فاضلاب دریافت می شود.

وی تعداد شهرک های صنعتی غیردولتی مجوزدار در کشور را 65 شهرک اعلام کرد و گفت: در شهرستان آران و بیدگل نیز در صورت موافقت شهرداری 2 مجوز شهرک غیر دولتی صادر می شود.

مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اظهار داشت: برای اداره شهرک های صنعتی قانون وجود دارد و تاکنون 250 شهرک صنعتی با انتخابات، هیات رییسه خود را برگزیده اند و از قوانین تبعیت می کنند.

وی با اشاره به این که شهرک های صنعتی از قانون شهرداری ها جداست، افزود: ما در شهرک های صنعتی پروانه رایگان صادر می کنیم و حتی نمایشگاه هایی هم ایجاد می کنیم و در اختیار صاحبان صنایع قرار می دهیم.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد می شود در شهرک های صنعتی موجود بخصوص در شهرستان آران و بیدگل هر سرمایه گذار با برنامه زمان بندی و اشتغال از صفر تا 75 درصد بعنوان مشوق تخفیف بگیرد.

شهرستان آران و بیدگل با تولید 45 میلیون متر مربع فرش ماشینی که 50 درصد تولید فرش ماشینی کشور را تشکیل می دهد، رتبه نخست تولید فرش کشور را داراست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه