English

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان:

۳۰۲ میلیون دلار از محصولات استان سمنان به کشورهای دیگر صادر شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: سال گذشته 302 میلیون دلار از انواع محصولات استان سمنان به کشورهای دیگر صادر شد که بخش اعظمی از آن را محصولات معدنی تشکیل می‌داد.

302 میلیون دلار از محصولات استان سمنان به کشورهای دیگر صادر شد

به گزارش خبرگزاری موج، بهروز اسودی بعدازظهر امروز در نشستی با معدن‌کاران استان سمنان اظهار داشت: 122 میلیون دلار از صادرات محصولات استان سمنان متعلق به صادرات محصولات معدنی این استان است.

وی با تأکید بر اینکه 70 درصد صادرات استان سمنان به معادن وابسته است خاطرنشان کرد: باید به ظرفیت معادن در استان و حمایت از معدن‌های غیرفعال توجه ویژه‌ای داشت چراکه این معادن می‌توانند سرمایه خوبی را در حوزه اقتصاد تولید کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ابراز کرد: رونق تولید در معادن و جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای راه‌اندازی معادن در دستور کار دولت قرارگرفته است.

وی از وجود مشکلاتی در حوزه معادن استان سمنان خبر داد و گفت: بسیاری از مشکلات در سه بخش اکتشاف، استخراج و صنایع معدنی موجب عدم توسعه و رونق معادن می‌شود که حل این مشکلات یکی از دغدغه‌های اساسی دولت است.

اسودی با بیان اینکه بیش از 500 معدن فعال در استان سمنان وجود دارد افزود: معارضان محلی، اداره منابع طبیعی و محیط‌زیست در استان در بخش اکتشاف در معادن مشکلاتی را پدید آوردند که همکاری و هماهنگی برای رفع این مشکلات را از مسئولان مربوطه مطالبه داریم.

وی فرسودگی تجهیزات و ماشین‌آلات را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های معدن داران در بخش استخراج عنوان کرد و گفت: عدم تأمین زیرساخت‌های لازم و بحران کم‌آبی سبب کاهش فراوری مواد معدنی و صادرات محصولات شده که باید به‌طورجدی به آن رسیدگی کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به وجود یک هزار و 800 واحد تولیدی در این استان خاطرنشان کرد: این واحدهای تولیدی از پروانه بهره‌برداری برخوردار هستند که از میان واحدهای فعال معدنی بیش از 90 درصد زئولیت، 80 درصد نمک و 45 درصد گچ و سلستین کشور از این معادن استخراج می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه