English

معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خبر داد:

افزایش واحدهای تولیدی خراسان‌شمالی به ۷۸۰ واحد

معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان‌شمالی گفت: واحدهای تولیدی استان در دولت تدبیر و امید از 523 واحد به 780 واحد افزایش یافته است.

افزایش واحدهای تولیدی خراسان‌شمالی به 780 واحد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از اداره کل روابط عمومی استاندرای، محمود دلپسند اظهار کرد: روند افزایش واحدهای تولیدی استان از اقدامات خوب استان در خصوص تسهیل و رفع موانع تولید است اما باید با پیگیری‌ها و اقدامات بیشتر به شرایط مطلوبتری رسید.

دلپسند با بیان اینکه رکود و تعطیلی واحدهای تولیدی در استان بر اثر اقدامات دولت تدبیر وامید10 درصد کاهش یافته است، افزود: میانگین واحدهای تولیدی راکد استان در بخش‌های مختلف صنعتی و کشاورزی نسبت به گذشته از 28 درصد به حدود 18 درصد رسیده است. امیدواریم با ایجاد تعامل میان تولید کننده، بانک‌ها و مردم به عنوان حامیان تولیدات داخلی تعداد واحدهای تولیدی فعال استان افزایش یابد.

دلپسند تصریح کرد: میزان پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید از سوی بانک ها منوط به ارزیابی طرح وتوجیه فنی و اقتصادی طرح‌ها است که از سوی بانک ها صورت می‌گیرد و بانک عامل نیز به عنوان یک امانتدار رفتار خواهد کرد.

وی بیان کرد: بررسی مشکلات اداری، مالیاتی و بانکی طرح‌های تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان صورت می‌گیرد و اجرای تمامی مصوبات آن از سوی بانک‌ها و دستگاه‌های مختلف استان الزامی است.

دلپسند گفت: وجود برخی از موانع از سوی بانک‌ها به دلیل نبود اختیارات لازم از سوی شعب استانی است و در این راستا استان رایزنی‌ها و پیگیری‌های لازم را جهت افزایش اختیارات بانک‌های استان در دستور کار قرار داده است.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: حمایت از تولید و اشتغال با توجه به منویات رهبری از سوی مسوولین ذی ربط الزامی است.

معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان‌شمالی گفت: تامین نقدینگی واحدهای تولیدی که از آمادگی خوبی به لحاظ تامین تجهیزات و ساختمان مورد نیاز برخوردار هستند، از اولویت‌های اصلی استان است. توانمندسازی واحدهای تولیدی نیمه فعال با پیشرفت فیزیکی زیاد و واحدهای تولیدی راکد و همچنین استقبال از سرمایه گذاران جدید از دیگر اولویت‌ها استان در زمینه حمایت از تولید و اشتغال است.

وی تاکید کرد: در نظر داریم بحث سرکشی از واحدهای تولیدی و بررسی مشکلات آن‌ها را در سال جاری به صورت منسجم تر در دستور کار خود قرار دهیم. برگزاری برخی از جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در محل واحدهای تولیدی و بانک‌های عامل با حضور تولید کنندگان و مدیران عامل بانک‌ها از دیگر برنامه‌های استان در سال جاری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه