English

آیت الله توکل:

کسب تقوای الهی تنها توشه انسان برای آخرت است

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: کسب ایمان و تقوا الهی تنها توشه انسان برای آخرت است که باید در جهت تقویت پرهیزگاری و معرفت الهی گام های اساسی برداشت.

کسب تقوای الهی تنها توشه انسان برای آخرت است

به گزارش خبرگزاری موج، آیت الله سیدرحیم توکل در گفت و گویی ضمن عرض تبریک به مناسبت اعیاد ماه رجب و با اهمیت به ماه های شعبان و رمضان و با تاکید بر استفاده از این ایام در جهت کسب معرفت الهی و بهره گیری از شب ها و روزهای این ایام اظهار داشت : کسب معرفت الهی و تقوا تنها توشه انسان برای آخرت است وانسان باید در دوران جوانی زمینه تقویت معرفت الهی و پرهیزگاری را در خود تقویت کند.

وی در ادامه با شاره به عظمت حضرت زهرا سلام الله علیها و با توجه به عمر بسیار کم ایشان افزود : دخت نبی مکرم اسلام حضرت زهرا سلام الله علیها  در طول عمر کم ولی پر برکت خود جلوه های زیبای معرفت الهی و تقوای الهی در ایشان ظهور و بروز کرد.

توکل با تاکید بر مطالعه همه جوانان و نوجوانان به ویژه دختران جوان در خصوص زندگی سراسر نورانی حضرت زهرا سلام الله علیها بیان داشت : جلوه های زیبای بصیرتی و ایثار حضرت زهرا (س) نمونه بارز شخصیت ویژه ایشان است و باید به عنوان یک الگو مورد توجه ویژه قرار گیرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اهمیت به شیوه های مختلف تعلیم و تربیت اسلامی در خانواده ها و نظام های اسلامی تصریح کرد: دین مبین اسلام تکامل و تعالی انسان را به عنوان یک اصل در تربیت اسلامی می داند و مهم ترین روش در تربیت اسلامی بهره گیری از سبک زندگی ائمه اطهار(ع) به ویژه سبک زندگی حضرت زهرا (سلام الله علیها) است.

آیت الله سیدرحیم توکل حسن خلق، مهربان بودن، نیکوکاری، پرهیزکاری و صله رحم را از مهم ترین مولفه های طولانی شدن عمر دانست و افزود: خوب است انسان قدر لحظه لحظه های عمر خود را در محضر خدای متعال بگذراند و برکت عمر در عمل صالح و پسندیده است.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به اینکه اگر انسان از آخرت و عالم غیب غفلت شود در آن دنیا دچار خسران و ضرر شدیدی می‌شود، خاطرنشان کرد: اعمال ما بر اساس اخلاصمان در انجام آن عمل سنجیده می‌شود و باید سعی کنیم تا همه اعمال خود را با اخلاص و پاکی انجام دهیم تا بهترین اجرها را خداوند به ما عنایت کند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در پایان تقوای الهی را کلید و زمینه رسیدن به تکامل و تعالی دانست و اظهار داشت: بهترین راه برای رسیدن به معرفت الهی قرآن کریم و توسل و توجه به گفتار ائمه اطهار (ع) است و هر چقدر نسبت به این امر توجه داشته باشیم در مسیر تکامل و تعالی گام خواهیم برداشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی