English

کاهش ۲۶ درصدی ابتلای انسانی به تب مالت در ثلاث باباجانی

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان ثلاث باباجانی از کاهش 26 درصدی ابتلای انسانی به بیماری تب مالت در این شهرستان نسبت به مهروموم‌های گذشته خبر داد.

کاهش 26 درصدی ابتلای انسانی به تب مالت در ثلاث باباجانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، دکتر یاسر علیزاده سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان ثلاث باباجانی اظهار داشت: با توجه به عملکرد شبکه دامپزشکی شهرستان ثلاث باباجانی در خصوص مبارزه و پیشگیری با بیماری بروسلوز (تب مالت) طی دو سال گذشته در شهرستان آمار ابتلای انسانی به بیماری تب مالت کاهش‌یافته است.

وی افزود: در این راستا اقداماتی شامل واکسیناسیون تمامی دام‌های موجود در شهرستان علیه بیماری تب مالت، برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی در رابطه با بیماری‌های مشترک و آموزش‌های چهره به چهره دامداران توسط کارشناسان شبکه صورت گرفته که موجب کاهش بیماری بروسلوز نسبت به مهروموم‌های گذشته شده است.

به گفته این مقام مسوول، در سال 96 نیز برنامه‌ریزی‌های لازم در رابطه با پیشگیری و کنترل بیماری ازجمله واکسیناسیون و برنامه‌های آموزشی به‌ویژه در روستاهای درگیر بیماری در دست اقدام است.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان ثلاث باباجانی تصریح کرد: طبق اعلام مرکز بهداشت این شهرستان آمار مبتلایان انسانی طی مهروموم‌های 94 و 95 به ترتیب 23 نفر و 17 نفر بوده است که این خود نشان‌دهنده کاهش 26 درصدی مبتلایان انسانی به بیماری تب مالت در شهرستان ثلاث باباجانی است.

وی همچنین یادآور شد: شماره‌های تماس 1512 و سامانه پیامکی 100010001512 پل ارتباطی مردم با کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه است که همواره آماده دریافت گزارش‌ها، نظرات و پیشنهاد‌ها است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه