English

۱۰ طرح اقتصاد مقاومتی منابع طبیعی در جنوب کرمان در دست اجراست

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان کرمان گفت: 10 طرح ملی و استانی اقتصاد مقاومتی توسط منابع طبیعی در جنوب کرمان در حال اجراست.

10 طرح اقتصاد مقاومتی منابع طبیعی در جنوب کرمان در دست اجراست

محمدحسن کردستانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرگزاری موج افزود: با توجه به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال 'اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال' امید است بتوانیم با همکاری و حمایت سپاه پاسداران گام‌های مؤثری در منطقه جنوب کرمان به ویژه مبارزه با ریزگردها برداریم.
وی بیان کرد: سال گذشته اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در راستای ایجاد بستر و زیرساخت‌های اقتصاد مقاومتی اقدامات اساسی انجام داده که یکی از آنها ممیزی اراضی و تثبیت مالکیت دولت است.
وی گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی نیز سازمان جنگل‌ها 2 پروژه ملی برای استان‌ها تعریف کرده که از جمله آنها پروژه‌های آبخیزداری، آبخوان‌داری، بیابان زدایی و مقابله با کانون‌های گرد و غبار در جنوب استان کرمان است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با اشاره به پروژه های اقتصاد مقاومتی در این اداره کل گفت: این اداره کل علاوه بر این 2 پروژه ملی، هشت پروژه استانی نیز برای این منطقه تعریف کرده که دارای پیشرفت فیزیکی خوبی هستند.
وی با اشاره به ورود سپاه و بسیج به عرصه‌های مختلف منابع طبیعی، اشتغال و تولید گفت: این نهاد به عنوان یک مجموعه مردمی و همیار دستگاه‌های اجرایی با استفاده از ظرفیت‌های اقشار مختلف جامعه در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری و توسعه و عمران کشور گام بر می‌دارد.
کردستانی گفت: تالاب جازموریان در جنوب کرمان به عنوان بزرگترین منبع تولید ریزگردها داخل کشور شناخته شده، که براساس اعلام رسمی سازمان جنگل‌ها این تالاب به تنهایی منشاء 25 درصد ریزگرد داخلی کشور است.
وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس با توجه به انعقاد تفاهم نامه بین وزارت جهاد کشاورزی و به تبع آن سازمان جنگل ها، سازمان بسیج مستضعفین و سازمان برنامه و بودجه باید همه دست به دست هم داده و در راستای اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی و کاهش ریزگردها در منطقه جنوب کرمان اقدام کنیم.
وی با اشاره به اینکه نخستین بار سپاه در منطقه جنوب کرمان به بخش نهال ‌کاری ورود پیدا می‌کند افزود: باید در اجرای تمامی این پروژه‌ها مطالعه و کار کارشناسی دقیق انجام گیرد تا اقدامات به نحوه شایسته به ثمر بنشیند.
اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبارجنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی