English

خسارت ۱۵۰۰ میلیارد ریالی سیلاب به بخش کشاورزی آذربایجان‌غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در روزهای جمعه و شنبه /25 و 26 فروردین/ بیش از 1500 میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی این استان وارد کرد.

خسارت 1500 میلیارد ریالی سیلاب به بخش کشاورزی آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری موج، «اسمعیل کریم‌زاده» در جلسه ستاد مدیریت بحران آذربایجان‌غربی که با حضور وزیر نیرو به‌عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در ارومیه برگزار شد، افزود: سیلاب به 15 هزار و 200 هکتار از اراضی زراعی و باغی این استان خسارت زده است.

وی با بیان این‌که این اراضی اغلب به کشت گندم دیم و آبی، چغندر قند و کشت باغی اختصاص داشت، ادامه داد: حدود 5200 هکتار از این میزان شامل اراضی زراعی شهرستان ارومیه است و خسارت وارده به این اراضی در زمان حاضر به‌علت وسعت زیاد قابل ارزیابی نیست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: میزان خسارت وارده به محصولات کشاورزی از 20 تا صددرصد است و به بهترین باغ‌های استان که در حاشیه این رودخانه‌ها قرار دارد، وارد شده است.

کریم‌زاده برآورد اولیه میزان خسارت‌ها را در اراضی زراعی اشنویه حدود 750 میلیارد ریال، در پیرانشهر حدود 150 میلیارد ریال و در نقده حدود 46 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: 3210 کندوی مدرن زنبور عسل و چهار واحد تولید پرورش ماهی در اشنویه و پیرانشهر نیز دچار خسارت صددرصدی شده است.

وی با اشاره به پوشش بیمه‌ای 18 درصدی اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی، تسریع در پرداخت خسارت‌های وارده به کشاورزان این استان را خواستار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی