English

شروع تحقیقات برای تولید سرم عقرب های خطرناک در جنوب کرمان

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: با توجه به فراوانی حوادث عقرب زدگی در جنوب استان، این دانشگاه تصمیم گرفت تا تحقیقات خود را برای تولید سرم 2 نوع عقرب خطرناک در این منطقه کامل کند.

شروع تحقیقات برای تولید سرم عقرب های خطرناک در جنوب کرمان

به گزارش خبرگزاری موج حمید سالاری افزود: سرم های موجود در استان برای اکثر طیف عقرب ها درمان می شود ولی برای تعدادی از این عقرب ها سرم های موجود کافی نیست.
وی تصریح کرد: در بررسی های اولیه تصمیم بر این شد که یک طرح تحقیقاتی در این زمینه به معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت داده شود تا در مورد عقرب های جنوب استان انجام و سم ضد زهر عقرب آنها مشخص شود.
وی گفت: در این طرح از تمامی سازمان های وابسته مثل دامپزشکی و جهاد کشاورزی خواسته شده است تا یافته های خود را در اختیار کارشناسان قرار داده و در این زمینه همکاری کنند.
مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اضافه کرد: هم اکنون در جنوب استان 2 نوع عقرب الماس و گادین وجود دارد که دارای سمی بسیار قوی می باشد و لازم است تحقیقات در مورد سرم این 2 نوع عقرب توسط مراکز درمانی تکمیل شود.
وی با بیان اینکه با توجه به بارندگی های اخیر در منطقه و با توجه به علاقه خزندگان به جاهای گرم افراد بیشتری در معرض گزش قرار دارند خاطرنشان کرد: لازم است مردم بیشتر به نکات ایمنی در این زمینه دقت داشته باشند.
مرگ کودک کهنوجی بر اثر عقرب زدگی در هشتم فروردین ماه سال جاری با وجود تزریق پادزهر در مرکز درمانی و انعکاس گسترده آن در فضای مجازی باعث شد تا دانشگاه علوم پزشکی راهکارهای لازم را در این خصوص انجام دهد.
بر اساس گزارش روابط عمومی این دانشگاه بیش از یکهزار نوع عقرب در جنوب استان وجود دارد و همواره عقرب زدگی های متفاوتی در این منطقه مشاهده می شود که با تزریق سرم درمان می شوند.
هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، رودبارجنوب، قلعه گنج، منوجان و فاریاب زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت قرار دارند.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی