English

صرفه جوئی بیش از۱۶ میلیارد تومان در شرکت پالایش نفت اصفهان

در سال 95 در واحد پشتیبانی ساخت داخل شرکت پالایش نفت اصفهان، تعداد 326 قطعه با تیراژ 000ر32 عدد و صرفه جویی بالغ بر 161 میلیارد ریال تولید شد.

صرفه جوئی بیش از16 میلیارد تومان در شرکت پالایش نفت اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، رئیس پشتیبانی ساخت داخل این شرکت با بیان اینکه تعداد اقلام ساخته شده نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 11درصد رشد داشته است اظهار داشت: در این مدت موفق به ساخت تعداد زیادی از انواع قطعات یدکی دستگاههای پالایشی شده ایم که این نشان از تخصصِ و همت صنعتگران ایرانی توانمند و پر تلاش دارد.

صفری افزود: در سالی که گذشت ساخت قطعات یدکی با استفاده از توانمندیهای سازندگان داخل کشور بالغ بر 18 میلیارد ریال، هزینه داشت و این در حالی بود که اگر می خواستیم نیاز خود را از خارج کشور تامین نمائیم می بایست بیش از 179میلیارد ریال هزینه می کردیم.

وی افزود: این واحد از سال 1380 شروع به کار نموده که در زمینه تامین قطعات دستگاههای پالایشی و به ویژه ماشین آلات دوّ ار از قبیل توربین، پمپ، کمپرسور، چرخ دنده و...... تا کنون فعالیت نموده است.

صفری همچنین اعلام نمود: تمرکز و اولویت واحد تحقیق و ساخت داخل کشور با تکیه برتوانمندی صنعتگران و متخصصان اصفهان بوده و حدود 70% قطعات از این طریق تولید و درفرآیند عملیاتی قرار گرفته است.

رئیس پشتیبانی ساخت داخل با بیان اینکه در حال حاضر با بیش از 470 شرکت سازنده داخلی ارتباط داریم، گفت : تا کنون با این روش ساخت قطعات بسیار مهم و ارزشمندی انجام گرفته که حتی با نمونه های خارجی قابل رقابت هستند. به بیانی دیگر با وجود تحریم های ظالمانه و جهت دارصورت گرفته علیه کشور عزیزمان ایران، شرایط مطلوبی فراهم آمده تا ما بیش از گذشته بر توانمندیهای متخصصان و سازندگان داخلی تکیه کنیم و بسیج تمامی امکانات و تخصص و تجارب در کیفیت و ارتقا فعالیت ها سبب گردید تا ساخت قطعات خاص مذکور برای اولین بار در جهت پالایشگاه اصفهان انجام گردد. به بیان دیگر تحریم تبدیل به فرصت جهت خودکفائی و قطع وابستگی در کلیه امور و پیشرفت شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه