English

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

۶۱ مرکز فعال دندانپزشکی در سطح هرمزگان آماده ارائه خدمات هستند

بندرعباس - رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان گفت: 61 مرکز فعال دندانپزشکی در سطح استان آماده ارائه خدمات هستند.

۶۱ مرکز فعال دندانپزشکی در سطح هرمزگان آماده ارائه خدمات هستند

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، دکتر سید حسین داودی گفت: دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در بهمن سال 94 با کسب رتبه نخست کشوری در اجرای طرح دندانپزشکی در برنامه تحول سلامت، امروز به عنوان پیشرو در اجرای طرح تحول دهان و دندان کشور است.

دکتر داودی افزود: هم اکنون 56 دندانپزشک، یک بهداشت کار دهان و دندان و 5 کاردان بهداشت دهان و دندان، در 61 مرکز فعال دندانپزشکی که همه آنها مجهز به دستگاههای یونیت، اتوکلاو کلاس B و رادیوگرافی هستند، در طرح تحول سلامت نسبت به ارائه خدمات دندانپزشکی در سراسر استان و در تمام مراکز شهری و روستایی مشغول به ارائه خدمت هستند.

وی با اشاره به راه اندازی و تجهیز واحدهای دندانپزشکی در استان ابرازداشت: نصب 66 دستگاه یونیت دندانپزشکی، 58 دستگاه اتوکلاو و 42 دستگاه رادیوگرافی بخشی از اقدامات حوزه تجهیزات پزشکی در برنامه تحول حوزه دهان و دندان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اقدامات انجام شده در حوزه پیشگیری از بیماری های دهان و دندان در بین دانش آموزان را قابل تقدیر دانست و افزود: از ابتدای اجرای این طرح، 184 هزار و 751 نفر از دانش آموزان مقطع ابتدایی تحت درمان فلورایدتراپی و معاینات، طی دو مرحله، آبان ماه 94 و فروردین ماه 95 قرار گرفتند؛ همچنین در سال 95 و 96 آمار دانش آموزان مقطع ابتدایی که تحت درمان فلورایدتراپی قرار گرفتند، به تعداد 218 هزار و 668 نفر در مرحله نخست سال ۹۶-۹۵ افزایش یافت.

دکتر داودی تعداد کل خدمات پیشگیری ارائه شده در سال 95 به صورت تفکیکی را اینگونه عنوان کرد: ویزیت 45 هزار و 768 نفر، وارنیش فلوراید 2 هزار و 363 نفر، جرم گیری و بروساژ 10 هزار و 172 نفر و فیشیور سیلانت 7 هزار و 878 نفر که جمع کل خدمات 66 هزار و 181 نفر است.

وی با اشاره به تعداد کل خدمات درمانی ارائه شده به صورت تفکیکی در حوزه دهان و دندان در سال 95 را شامل کشیدن دندان 35 هزار و 625 نفر، رادیوگرافی 3 هزار و 597 نفر، پالپوتومی و درمان پالپ زنده یک هزار و 268 نفر، ترمیم 19 هزار و 310 نفر و درمان ریشه 178 نفر که جمع کل خدمات ارائه شده 59 هزار و 978 نفر می باشد، عنوان کرد.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان با اشاره به بسته خدمات مصوب در طرح سلامت دهان و دندان خاطرنشان کرد: غربالگری، معاینه، ثبت اطلاعات، آموزش بهداشت، رادیوگرافی پری اپیکال و بایت وینگ، پالپوتومی دندان های شیری و دائمی، جرم گیری و بروساژ دو فک، بروساژ دو فک، کشیدن دندان های خلفی و قدامی دائمی، کشیدن دندان عقل، ترمیم یک سطحی، دو سطحی و سه سطحی آمالگام دندان شیری و دائمی، ترمیم یک سطحی، دو سطحی و سه سطحی اچ نوری دندان های شیری و دائمی از جمله موارد خدمات مصوب در بسته طرح تحول حوزه دهان و دندان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه