English

دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای آذربایجان شرقی:

تشکیل دبیر خانه دائمی نظارت بر انتخابات شوراها ضروری است

تبریز - دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای آذربایجان شرقی گفت: برای رفع برخی ایرادات و نواقض در روند نظارت بر این انتخابات ضروری است دبیرخانه دائمی نظارت بر انتخابات در مجلس ایجاد شود.

تشکیل دبیر خانه دائمی نظارت بر انتخابات شوراها ضروری است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای آذربایجان شرقی، قلی اله قلی زاده چهارشنبه با اعلام این مطلب ادامه داد: این دبیرخانه می تواند ضمن نظارت بر روند اجرای انتخابات، عملکرد شوراهای اسلامی شهر و روستا را در طی دوره فعالیتشان رسیدگی کند .

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی نظارت بر اجرای انتخابات شوراهای شهر و روستا دارای نظم و فرایند مناسبی است و نشست های مشترکی میان مجلس با وزارت کشور و شورای نگهبان برگزار شده است و سعی مجلس این است که یک انتخابات منظم و مبتنی بر قانون برگزار شود .

نماینده مردم کلیبر، خدا آفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی گفت: عمل کردن به قانون و جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دو موضوع مهمی است که مدنظر عوامل انتخاباتی قرار گرفته است .

وی با اشاره به وظایف مهم هیأت های اجرایی و نظارت، همکاری های فی مابین این دو هیات را نسبت به دوره های قبلی رضایت بخش خواند وافزود: انتظار می رود در تمامی مراحل این دو هیأت در کنار هم و براساس وظایف خود عمل کنند چرا که اگر براساس قانون عمل شود خود قانون حقوق مردم را مشخص کرده است .

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد:این همکاری ها بویژه در سطح کلان استانی فرآیند انتخابات را روان تر کرده و انشااله شاهد انتخاباتی سالم و باشکوه در استان خواهیم بود .

وی با بیان اینکه عملکرد شوراها در طول 4 دوره گذشته دارای فراز و فرودهایی بوده اظهار داشت: یکی از وظایف مهم و اصلی شوراها بسترسازی برای بروز و ظهور مشارکت عمومی مردم در امور مربوط به شهر و روستاست.

اله قلی زاده ادامه داد: شوراها باید به عنوان زبان مشترک مثلث مردم، مسئولان و متخصصان عمل کنند و در راستای توسعه پایدار و دستیابی به مدیریت شهری و روستایی خوب و سالم ارتباط تنگاتنگی با نظام اداری و اقتصادی داشته باشند.

وی اظهار داشت: در چهار دوره گذشته نیز در حوزه هایی که عوامل انتخاباتی در تایید صلاحیت ها دقت لازم را کردند و مردم هم در انتخاب خود تعهد وتخصص را توامان ملاک قراردادند برآیند کار پیشرفت و توسعه شهر ها وروستاها و تسهیل امور مردم بود .

نماینده مردم کلیبر، خدا آفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی و دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای آذربایجان شرقی در پایان ابراز امیدواری کرد که زحمات هیاتهای اجرایی و نظارت با انتخاب افراد اصلح از سوی مردم بی ثمر نخواهدشد .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه