English

جمع آوری ۴۵۰ قصه کهن مازندران

مدیر کل امور کتابخانه های عمومی مازندران با اشاره به فراخوان این نهاد با عنوان ' قصه های کهن ویژه شب یلدا ' گفت:پس از فراخوان این اقدام فرهنگی 450 قصه کهن مازندران به کتابخانه های عمومی استان ارسال شد .

جمع آوری 450  قصه کهن مازندران

به گزارش خبرگزاری موج،آرزو ولیپور بیان داشت : قصه های نانوشته ای که به صورت محاوره و سینه به سینه توسط بزرگان در محافل خانوادگی مازندرانی نقل می شود که خود این قصه ها به نوعی ترسیم فرهنگ ، آداب و رسوم استان هستند .

وی ادامه داد : امور کتابخانه های عمومی مازندران با اعلام این فراخوان به نوعی از میراث داران فرهنگ و رسوم استان دعوت کرده تا با ارسال این نوع قصه ها برای حفظ آنها اقدامی شود .

مدیر کل امور کتابخانه های عمومی مازندران گفت : قصه های جمع آوری شده به نام فرد ارائه کننده در کتابی تدوین و تهیه می شود تا با این اقدام علاوه بر زدودن غبار فراموشی قصه های قدیمی استان به صورت مکتوب آنها احیا شوند .

وی حفظ میراث گذشتگان را از جمله برنامه های مورد تاکید اداره کل امور کتابخانه های عمومی مازندران دانست و افزود : در سال 96 برای محقق شدن این مهم اقدامات لازم برنامه ریزی شده است که در قالب جشنواره ها و فراخوان ها برگزار خواهد شد .

مازندران 114 باب کتابخانه عمومی دارد که حدود 220 هزار نفر معادل چهار درصد جمعیت سه میلیون و 200 هزار نفری استان عضو آنها هستند .

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه