English

وقتی استاندار مازندران آدرس اشتباه به رئیس جمهور می‌دهد/باغدار مازندرانی: استاندار باید عذرخواهی کند

آقای استاندار اگر نمی‌دانید، خوب بدانید که کشاورزان و باغداران از اظهار و نظر شما در خصوص رضایت کشاورزان از وضعیت معیشتی و حمایت دولت از آنها هیچ خوش‌شان نیامده و در واقع اینگونه آمار اشتباه دادند به رئیس جمهور در زمان انتخابات نوعی خودزنی است.

وقتی استاندار مازندران آدرس اشتباه به رئیس جمهور می‌دهد/باغدار مازندرانی: استاندار باید عذرخواهی کند

به گزارش خبرگزاری موج، از صبح روز سه‌شنبه 22 فروردین ماه حسن روحانی رئیس جمهور برای افتتاح و بهره‌برداری از چندین طرح اقتصادی و زیربنایی به مازندران سفر کرده بود که این سفر مانند سفر قبلی وی به مازندران با حواشی قابل توجهی روبه‌رو بوده است.

اگر بخواهیم از کنار حواشی و موضوعاتی مانند صادر نکردن کارت خبرنگاران رسانه‌های منتقد، شوآف‌های انتخاباتی و افتتاح از پروژه‌ای که دو سال گذشته به بهره‌برداری رسیده بود، بی‌توجهی به اقامه نماز اول وقت در برنامه رئیس جمهور و بی‌نظمی در اعزام عکاسان به بندر امیرآباد بگذریم، نمی‌توان از کنار خیال‌پردازی‌های استاندار مازندران و ارائه آدرس اشتباه به رئیس جمهور به آسانی گذشت.

* وقتی استاندار مازندران آدرس اشتباه به رئیس جمهور می‌دهد

ربیع فلاح استاندار مازندران که در سفر قبلی رئیس جمهور به مازندران سابقه ارائه آمارهای نادرست به رئیس جمهور را در کارنامه خود دارد، این‌بار در اقدامی عجیب با توجه به سرمای اخیر و خسارت سنگین به باغات، وضعیت درآمدی و مالی کشاورزان و باغداران مازندرانی را مطلوب ارزیابی کرد!

حسن روحانی در سفر به مازندران در سخنانی گفت: در مسیر آمدن به بندر امیرآباد از استاندار مازندران در خصوص وضعیت معیشتی و درآمدی کشاورزان و باغداران مازندرانی پرسیدم که الحمدالله آقای استاندار فرمودند باغداران از کمک‌های دولت برای جبران خسارت برف و سرمای اخیر برخوردار شدند و از وضع مناسبی برخوردار و رضایتمند هستند.

اما سؤال اینجاست آقای استاندار! شما با کدام آمار و مستندات و کدام اختیار از وضعیت زندگی و درآمدی کشاورزان اظهار خودرضایتی می‌کنید و آدرس اشتباه به رئیس جمهور می‌دهید؟

* آقای استاندار! لطفا چشمان خود را باز کنید

آقای استاندار! شما چگونه و با کدام وجدان چشم بر خسارت‌های باغداران از سرمای اخیر، نابودی درختان مرکبات، شرمندگی باغداران در شب عید و ... بستید و آدرس اشتباه به رئیس جمهور داده‌اید؟

آقای استاندار! شما صف‌های طولانی مقابل مراکز تحویل مرکبات خسارت دیده باغداران مازندرانی و حجم انبوه پرتقال‌های فاسدشده را ندیدید؟

آقای استاندار! شما گلایه‌های کشاورزان و باغداران مازندرانی در خصوص خسارت سنگین به باغات مرکبات را در رسانه‌ها ندیده و نشنیده‌اید که اینگونه خوش‌خدمتی می‌کنید در مقابل رئیس جمهور؟

آقای استاندار! آیا شما سری به باغات مرکبات مازندران زده‌اید که درختان چندین‌ساله به نابودی رفته‌اند و باغداران برای جبران این خسارت باید چندین سال دیگر به انتظار بنشینند؟

* وعده‌های تحقق‌نیافته دولت در قبال کشاورزان

آقای استاندار! آیا شما می‌دانید که به‌واسطه وعده‌های تحقق‌نیافته دولت تدبیر و امید در حمایت از باغداران مازندرانی دیگر انگیزه‌ای در بین کشاورزان برای تولید محصولات کشاورزی باقی نمانده است؟

آقای استاندار! آیا شما می‌دانید برخی از باغداران و کشاورزان مازندرانی در ایام عید امسال توان خرید دو کیلو آجیل و لباس نو برای فرزندان خود را نداشتند که اینگونه از وضعیت معیشتی و زندگی آنها ابراز رضایت می‌کنید؟

آقای استاندار! آیا می‌دانید به‌واسطه پایین بودن سطح معیشتی و درآمدی باغداران و کشاورزان و نداشتن درآمد مالی در سال گذشته شاهد بازار شب عید نسبتاً راکت بودیم که در نتیجه گردش مالی در بازارها کاهش پیدا کرده بود؟

* اعتبار دولت برای کشاورزان خسارت‌دیده دندان‌گیر نبود

آقای استاندار! اعتبار اختصاص داده دولت به خسارت دیدگان برف اخیر در مازندران آنقدر هم که شما فکر می‌کنید دندان‌گیر نبوده که بتواند حتی پول هزینه‌های کود و سم یک‌ساله کشاورزان در باغات را جبران کند چه برسد به بهبود وضعیت معیشتی!

آقای استاندار! شواهد نشان می‌دهد در برف و سرمای اخیر باغداران دچار خسارت زیادی شدند که بسیاری از باغات مرکبات به مرز نابودی کامل رفتند و درختان بیش از 10ساله جای خود را به نهال‌های 6 ماهه دادند و این مسأله موجب خسارت سنگینی به کشاورزان مازندرانی شده است.

* وعده‌های دولت در حد شعار باقی ماند

یکی از کشاورزان مازندرانی در این باره  گفت: پس از خسارت‌های سنگین برف و سرمای سال گذشته به باغات مازندران، دولت هیچ‌گونه حمایتی از کشاورزان به‌عمل نیاورده است.

غلامرضا ایمانی با بیان اینکه وعده‌های دولت فقط در حد شعار باقی ماند، اظهار کرد: در اخبارها از مسؤولان حرف از حمایت شنیدیم اما در عمل چیزی از آنها مشاهده نکردیم.

وی بیان کرد: بسیاری از مرکبات از کیفیت خوبی برخوردار بودند اما خریداران و جهاد کشاورزی همه آنها را به چشم پرتقال‌های فاسدشده می‌دیدند و به‌علت نداشتن خریدار مجبور شدیم همه آنها را در زمین دفن کنیم.

* کشاورزان از عملکرد دولت رضایت ندارند

دیگر کشاورز مازندرانی ، با بیان اینکه برف و سرما سال گذشته خسارت سنگینی به باغات مرکبات وارد کرد، گفت: 10 هزار متر مربع زمین بنده که در آن درختان پرتقال وجود داشت تا 80 درصد ازبین رفت و مجبور به قطع کامل آنها و کاشت نهال جدید شدم.

رضا مطهری با ابراز گلایه‌مندی از اظهارات رئیس جمهور و استاندار مازندران در خصوص رضایت باغداران و کشاورزان از وضعیت موجود، اظهار کرد: باید خدمت آقای روحانی عرض شود که باغداران و کشاورزان به‌هیچ عنوان از وضعیت حمایتی دولت در برف و سرمای اخیر راضی نبودند چون دولت برای ما کاری انجام نداده است.

* امیدواریم آقای فلاح عذرخواهی کند

وی با بیان اینکه استاندار مازندران از وضعیت معیشتی کشاورزان خبری ندارد، افزود: گلایه خود را نسبت به این اظهار و نظر آقای فلاح اعلام می‌کنیم و امیدواریم آقای استاندار عذرخواهی کند.

یکی از باغداران مازندرانی در این باره گفت: اگر قیمت پرتقال امسال مانند سال گذشته بوده باشد باید حدود 10 میلیون تومان درآمد داشته باشم که با برف و سرما تمامی میوه‌ها از بین رفته و جهاد کشاورزی فقط 450 هزار تومان به بنده داده است.

* دولت در حمایت از کشاورزان بسیار ضعیف عملکرده است

الیاس وریان‌فر با بیان اینکه مبالغی که جهاد کشاورزی به باغداران داده است حتی هزینه کود و سم یک‌ساله آن را شامل نمی‌شود، افزود: دولت در حمایت از کشاورزان بسیار ضعیف عمل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از مرکبات به دستور جهاد کشاورزی توسط باغدار در داخل زمین‌های باغی امحا شده است و این خسارت سنگینی محسوب می‌شود.

* استاندار مازندران در اظهارات خود تجدید نظر کند

این کشاورز مازندرانی با بیان اینکه از اظهار و نظر آقای استاندار تعجب می‌کنم، گفت: متأسفانه آقای استاندار از طرف کشاورزان ابراز رضایت کرده است که این مسأله اصلاً خوش‌آیند نیست.

دیگر کشاورز مازندران با بیان اینکه بنده علاوه بر اینکه سال گذشته از درختان مرکبات خود درآمدی نداشتم بلکه متضرر شدم، اظهار کرد: کشاورزی در مازندران سودی ندارد و کشاورز بیشتر متضرر می‌شود.

دوستعلی قاسمی با انتقاد شدید از استاندار مازندران گفت: لطفا آقای فلاح در اظهارات خود تجدید نظر کند چون کشاورزان از وضعیت و معیشت خوبی برخودار نیستند و با توجه به برف و سرمای اخیر دولت کمک خاصی به کشاورزان نکرده است.

* خودزنی استاندار مازندران با آمار غلط دادن به رئیس جمهور

به‌نظر می‌رسد سخنان و خودرضایتمندی آقای استاندار نسبت به وضعیت معیشتی و درآمد مالی کشاورزان کُنتُر نمی‌اندازد و همیشه آدرس اشتباه به رئیس جمهور می‌دهد.

آقای استاندار! اگر نمی‌دانید خوب بدانید که کشاورزان و باغداران از این اظهار و نظر شما هیچ خوششان نیامده و در واقع اینگونه آمار غلط دادند به رئیس جمهور در زمان انتخابات نوعی خودزنی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه