English

دکتر رازانی خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی ۳ پروژه بزرگ با ۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در سال جدید

استاندار کرمانشاه از آغاز عملیات اجرایی 3 پروژه بزرگ پالایشگاه آناهیتا، پتروشیمی اسلام‌آباد و فاضلاب و تصفیه‌خانه شهر کرمانشاه با ۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در سال جدید خبر داد.

آغاز عملیات اجرایی 3 پروژه بزرگ با ۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در سال جدید

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، دکتر رازانی اظهار داشت: عملیات اجرایی چند پروژه مهم سرمایه بزرگ سرمایه‌گذاری در استان کرمانشاه در سال جاری با بهره‌گیری از سرمایه‌گذاری خارجی آغاز می‌شود.

استاندار کرمانشاه افزود: پتروشیمی اسلام‌آباد ازجمله این طرح‌هاست که بالغ‌بر یک و نیم میلیارد دلار سرمایه خارجی برای اجرای این پروژه هزینه می‌شود و امیدواریم امسال عملیات اجرایی آن آغاز شود.

این مقام عالی استان عنوان کرد: قرارداد همکاری با سرمایه‌گذاری چینی این طرح منعقدشده است و طرح با طی مراحل مختلف اکنون در دستور کار شورای اقتصاد قرار دارد که امیدواریم فرایند تصویب پروژه و سپردن تضمین‌ها از طرف دولت به بانک خارجی طی دو هفته آینده به اتمام برسد.

وی ادامه داد: پالایشگاه آناهیتا نیز برای اجرا نیازمند بیش از سه میلیارد دلار سرمایه‌گذاری است و امیدواریم امسال عملیات اجرایی آن آغاز شود.

دکتر رازانی اظهار داشت: در این زمینه توافقات لازم با سرمایه‌گذار خارجی برای فاینانس انجام‌شده است و مراحل اجرای پروژه در حال انجام است.

استاندار کرمانشاه پروژه شبکه فاضلاب و تصفیه‌خانه فاضلاب کرمانشاه را دیگر طرح در دست اجرای طی سال جاری عنوان کرد و گفت: با مذاکراتی که زمستان سال گذشته با نمایندگان بانک توسعه زیرساخت آسیا داشتیم درزمینهٔ تأمین 200 میلیون دلار سرمایه خارجی با طرف مقابل به توافق رسیدیم.

این مقام عالی استان افزود: این موضوع در تیرماه امسال در هیئت‌مدیره بانک توسعه زیرساخت آسیا مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: با به نتیجه رسیدن این سه پروژه بزرگ، در سال جدید شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه‌ها با بیش از 5 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در استان خواهیم بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه