English

روز دانشگاه اصفهان در دانشگاه شیامن چین برگزار شد

مراسم روز دانشگاه اصفهان با حضور هیاتی از دانشگاه اصفهان و مسئولان میراث فرهنگی اصفهان در دانشگاه شیامن چین برگزار شد.

روز دانشگاه اصفهان در دانشگاه شیامن چین برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، این مراسم با هدف معرفی ویژگی ها و ظرفیت های دانشگاه و شهر اصفهان و برقراری ارتباط های فرهنگی و علمی بین 2 دانشگاه برگزار شد.

روابط عمومی دانشگاه اصفهان اعلام کرد: شائولین نان، معاون امور بین الملل دانشگاه شیامن چین در این مراسم که 18 فروردین برگزار شد به اهمیت حضور هیات ایرانی در توسعه روابط علمی و همکاری های دوجانبه اشاره و اظهار امیدواری کرد که حضور هیات دانشگاه اصفهان در دانشگاه شیامن نتایج پرباری به دنبال داشته باشد.

مدیر دفتر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه اصفهان نیز در این مراسم با معرفی دانشگاه اصفهان گفت: توسعه روابط پایدار بین 2 کشور از طریق تعمیق روابط علمی بین دانشگاه ها امکان پذیر است.

دکتر 'وو' معاون آموزشی دانشگاه شیامن نیز در این مراسم خواهان همکاری های گسترده در زمینه آموزش و تعلیم و تربیت از طریق مبادله استاد و دانشجو شد.

همچنین فریدون الهیاری رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان و عضو هیات علمی گروه تاریخ دانشگاه اصفهان در این مراسم به معرفی جاذبه های اصفهان پرداخت و خواستار توسعه روابط توریستی بین شهرهای اصفهان و شیامن شد.

در این مراسم علاوه بر برپایی نمایشگاه عکس و پوستر شهر اصفهان، هر یک از اعضای هیات دانشگاه اصفهان به سخنرانی درباره نحوه ایجاد همکاری در زمینه آزمایشگاه های مشترک و مبادله دانشجو و استاد پرداختند.

همچنین در دیدار هیات دانشگاه اصفهان با معاون مطالعات چین، نماینده انستیتوی کنفوسیوس چین و رئیس دانشکده زبان های خارجی دانشگاه شیامین، طرفین توافق کردند که در زمینه تاسیس بنیاد کنفوسیوس در دانشگاه اصفهان و مبادله مدرسان زبان های چینی و فارسی اقدام کنند.

همچنین هیات دانشگاه اصفهان از دانشگاه های سان یات سن و مطالعات خارجی گوانگدوگ چین در استان فوجیان بازدید کردند.

همچنین رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان و هیات همراه با بازدید از اداره گردشگری شهر شیامن، با اشاره به زمینه های گردشگری شهر های اصفهان و شیامن خواهان توسعه همکاری های دوجانبه در قالب مبادله تورهای گردشگری و برپایی نمایشگاه ها و جشنواره های گردشگری در هر 2 شهر شدند و مقرر شد یک گروه از شهر شیامن برای آشنایی بیشتر از اصفهان در آینده ای نزدیک بازدید کنند.

شیامن (Xiamen ) درجنوب شرقی چین یک شهر ساحلی با مناظری بسیار زیبا و آب و هوای ملایم و مناسب است. این شهر یکی از زیباترین شهرهای چین به شمار می‌رود که به «پارک دریایی» و «هاوایی شرق» شهرت دارد.

یکی از فضاهای گردشگری شناخته شده در این شهر، دانشگاه شیامن است زیرا این دانشگاه در دامنه کوهی سرسبز ایجاد شده که مقابل دریای شرق قرار گرفته است.

این دانشگاه با حدود 40 هزار دانشجو به دلیل دارا بودن کیفیت بالای آموزشی، تجهیزات کامل برای پژوهش و مطالعات، خدمات عمومی مناسب و چشم اندازی زیبا، بسیار مورد توجه دانشجویان از کشورهای مختلف قرار گرفته است.

دانشگاه شیامن حدود چهار هزار دانشجو از ۱۳۰ کشور جهان پذیرش کرده است.

دانشگاه اصفهان با 15 هزار دانشجو، 650 عضو هیات علمی و 14 دانشکده فعال در رشته های مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی، زبان، اقتصاد و فناوری های نوین یکی از دانشگاه های جامع و برتر کشور ایران است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه