English

یادبود پیشکسوتان مرحوم محیط زیست در اراک برگزار شد

مراسم سالگرد دکتر محمدباقر صدوق پیشکسوت محیط زیست و یادبود دکتر حمزه ولوی مدیرکل فقید محیط زیست استان فارس در اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی برگزار شد.

یادبود پیشکسوتان مرحوم محیط زیست در اراک برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی، در این مراسم که صبح روز یکشنبه 20 فروردین برگزارشد، اعضای خانواده مرحوم دکتر صدوق، جلالوندی مدیرکل دفتر ارزیابی زیست‌محیطی، محمدی مدیرکل محیط زیست استان همدان، فتحی بیرانوند مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان، بختیاری فرماندار اراک، امیر انصاری از دانشگاه اراک، اعضای شورای شهر اراک، برخی مدیران و مسئولان کنونی و سابق محیط زیست، کارکنان محیط زیست استان مرکزی و برخی استانهای همجوار، اعضای سازمان‌های مردم نهاد استان و جمعی از علاقه مندان و دوستداران محیط زیست حضور داشتند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در این مراسم با بیان اینکه قطعاً دکتر محمد باقر صدوق و دکتر حمزه ولوی دو چهره ماندگار در عرصه محیط زیست کشور تکرار ناپذیر هستند، گفت: دکتر صدوق چهره‌ای بارز و ساعی در حفظ محیط زیست و سلامت بهتر شهروندان مردم استان مرکزی وشهر اراک بود.

سعید محمودی افزود: نتیجه تلاش‌های دکتر صدوق در زمانی که مسئولیت معاونت طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست کشور را بر عهده داشتند، نیز هنوز در زیستگاه‌های کشور ساری و جاری است.

وی، مرحوم دکتر صدوق را معلمی دلسوز و دانشمندی آگاه به مسائل محیط زیست کشور و جهان دانست و گفت: تلفیق علم، تجربه، ایمان و تعهد در وجود ایشان به بهترین شکل نقش بسته بود و حاصل این زیبایی جاودانگی در عرصه محیط زیست و آب و خاک این سرزمین است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی همچنین مرحوم دکتر حمزه ولوی را از بهترین و کارآمدترین مدیران محیط زیست توصیف کرد و اظهار داشت: دکتر ولوی هم تبار من بود و واژه تعصب به سرزمین را به بهترین شکل برای همگان معنا کرد.

وی با اشاره به این که مرحوم ولوی، محیط زیست استان فارس را در یکی از بحرانی‌ترین شرایط تحویل گرفت، افزود: این مرد بزرگ به دلیل دانش و تخصصی که داشت، توانست تحول اساسی را در دو حوزه زیستگاه‌ها و تالاب‌ها در محیط زیست فارس ایجاد کند.

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی، مرحوم دکتر ولوی در طول دوران مدیریت خود روحیه تعاون، همکاری و دوستی را در بین پرسنل استان ایجاد کرد.

محمودی، عدالت محوری و جوانمردی را از دیگر خصایل مرحوم ولوی عنوان کرد.

دکتر محمدباقر صدوق از پیشکسوتان محیط زیست کشور 23 فروردین ماه 1395 دارفانی را وداع گفت. مرحوم دکتر صدوق در مدت حیات خود مسئولیتهای متعددی همچون مدیرکل محیط زیست تهران، سرپرستی دفتر برنامه‌ریزی محیط زیست کشور، مدیرکل محیط زیست استان مرکزی، مدیرکل محیط زیست خراسان و معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست کشور را در کارنامه داشت. چندین کتاب و تألیف از وی در حوزه مدیریت بحران، آلودگی هوا، اهمیت تنوع زیستی و آلاینده‌های آب و خاک به جای مانده است.

دکتر حمزه ولوی مدیرکل فقید محیط زیست استان فارس نیز روز جمعه یازدهم فروردین در اثر عارضه قلبی درگذشت. وی اهل استان کهگیلویه و بویراحمد بود. وی مسئولیت‌هایی مانند معاونت اداره کل حفاظت محیط زیست بوشهر، معاونت پایش، معاونت محیط طبیعی و معاونت فنی اداره کل محیط زیست فارس را در کارنامه داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه