English

آیت الله امینی:

مشکل پارکینگ در قم حل شود/ قم آبروی نظام است

قم - عضو مجلس خبرگان رهبری کمبود پارکینگ را یکی از مشکلات مسافران در شهر قم دانست و گفت: اگر می‌خواهیم قم آبرومند بماند باید فکری برای رفع مشکلاتی چون پارکینگ شود.

مشکل پارکینگ در قم حل شود/ قم آبروی نظام است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از شهرداری قم، آیت‌الله ابراهیم امینی در دیدار شهردار و مدیران شهری قم، ضمن تبریک آغاز سال جدید، از خدمات مدیریت شهری در شهر قم تقدیر کرد و گفت: شهر قم شهری خاص است و انتظارات مردم و مهاجران نیز از این شهر ویژه است.

وی با بیان اینکه در زیباسازی شهر خصوصاً در ایام نوروز اقدامات بسیار خوبی صورت گرفت، تصریح کرد: تبعا در ایام نوروز مشکلات خاصی در شهر به وجود می‌آید اما از این نظر یکی از مسائلی که قابل توجه بود زیبایی شهر بود که به خوبی مدیریت شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امروز زمانی که در شهر حرکت می‌کنیم شاهد شرایط بهتری نسبت به گذشته هستیم هرچند نیاز است بیش از پیش در حد جایگاه قم اقدامی ویژه صورت گیرد.

وی تصریح کرد: شهر قم با وجود کمبودها و شرایط خاصی که دارد بسیار زیبا شده و انتظار هم همین است که بیش از پیش به زیبایی شهر قم پرداخته شود.

آیت‌الله امینی با اشاره به موقعیت خاص و ویژه شهر قم به عنوان مرکز حوزه‌های علمیه و مرکز توجه شیعیان، اذعان کرد: همین جایگاه انتظاراتی را به وجود می‌آورد.

وی یکی از مشکلات مسافران در شهر قم را بحث پارکینگ عنوان کرد و افزود: مسافرانی که وارد قم می‌شوند با هر هدفی که گذر یا ماندگاری باشد، اکثراً دارای خودرو هستند و کمبود پارکینگ نگرانی به وجود می‌آورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: پارکینگ یک نیازی اساسی برای شهری چون قم است و بارها به مدیران استان و استاندار نیز این مسئله تذکر داده شده که بیش از پیش وارد حوزه تأمین پارکینگ در شهر شوید.

وی با تأکید بر اینکه اگر می‌خواهیم قم آبرومند بماند باید فکری برای رفع مشکلاتی چون پارکینگ شود، خاطرنشان کرد: در این ایام واقعاً گرفتار بودن مردم برای پارک خودرو احساس می‌شد.

آیت الله امینی پارکینگ را از مسائل ضروری شهرها دانست و خاطرنشان کرد: امید داریم که مشکلات مربوط به این پروژه حل شده و رضایت مردم کسب شود.

قم به فرودگاه نیاز دارد

وی به مشکل فرودگاه قم اشاره و ابراز کرد: قم نیاز به یک فرودگاه دارد و از شهرهایی است که در این زمینه با مشکل مواجه است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اثرگذاری راه‌اندازی فرودگاه در اقتصاد شهر قم، بیان کرد: تقاضا دارم که مسئله این فرودگاه حل شود و هرکسی که در آن دخیل است همراهی کرده و کمک به تکمیل آن کند.

وی بیان کرد: فرودگاه در هر شهری وجود داشته باشد اقتصاد شرایط بهتری پیدا خواهد کرد و در شهری چون قم که زائرین زیادی دارد و از کشورهای مختلف جهان نیز به آن رفت و آمد دارند این فرودگاه از اهمیت بیشتری برخوردار است.

آیت‌الله امینی گفت: قم آبروی نظام اسلامی است و طلاب خارجی زیادی در این شهر در حال تحصیل هستند که احداث و تکمیل فرودگاه برای آن ضرورت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شهر قم از نظر نظافت شرایط خوبی پیدا کرده است، افزود: نیروهای خدمات شهری شبانه روز در حال فعالیت هستند و امروز شاهد شرایط مطلوبی از نظر پاکیزگی هستیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: قم امروز یک کلان‌شهر شده اگرچه وسعت زیادی ندارد اما ضروری است که به مساله ساخت و ساز در این شهر نظارت بیشتری صورت گیرد.

آیت الله امینی با اشاره به مشکلات حاشیه‌نشینی در شهر قم، تصریح کرد: حاشیه‌نشینان با مشکلات متعددی مواجه هستند و نیاز است فکری جدی برای رفع مشکلات آنان بشود.

تکمیل 90 درصد از پروژه‌های نیمه تمام قم

شهردار قم نیز در این دیدار اظهار کرد: زمانی که ما وارد شهرداری قم شدیم نزدیک به هزار و 600 میلیارد تومان بدهی داشتیم که عمده آن مربوط به بلوار پیامبراعظم(ص) بود.

مشکل پارکینگ در قم حل شود/ قم آبروی نظام است

مرتضی سقائیان نژاد با بیان اینکه قریب به 800 میلیارد تومان برای این پروژه وام گرفته شده بود که در پنج سال این مبلغ به هزار و 600 میلیارد تومان رسیده بود، خاطرنشان کرد: با حمایت نمایندگان مردم و رئیس مجلس شورای اسلامی و علما و مراجع تقلید مذاکراتی با بانک‌ها صورت گرفت تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

وی با تأکید بر اینکه سال گذشته قریب به 900 میلیارد تومان از بدهی‌ها با املاک شهرداری تهاتر شد، تصریح کرد: ما طلب‌های را نیز قریب به 700 میلیارد تومان از دولت داشتیم که با پیگیری که صورت گرفت این طلب به عنوان اسناد خزانه و دوساله برای شهرداری تأیید و تثبیت شد.

شهردار قم با تأکید بر اینکه بخش عمده بدهی‌های شهرداری با این اقدامات رفع می‌شود، خاطرنشان کرد: پروژه‌های نیمه تمام داخل شهر یکی از مشکلات دیگر شهرداری بود که سال گذشته بالغ بر 90 درصد آن‌ها به اتمام رسید.

وی با اشاره به اتمام یکساله برخی پروژه‌های عمرانی، بیان کرد: خط کش راه برای حرکت شهرداری نداشتیم و با کمک حوزه و دانشگاه برنامه قم 1400 تدوین شد و بودجه سال 96 را براساس برنامه به شورا دادیم که قریب به 65 درصد افزایش نسبت به سال گذشته داشته است.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه نزدیک به هزار و 600 میلیارد تومان پروژه عمرانی برای امسال تعریف شده است، افزود: سال گذشته نزدیک به 330 هکتار فضای سبز قم افزایش پیدا کرد.

وی با تأکید بر تبدیل سه بوستان شهری به کمپ زائرین، خاطرنشان کرد: امکانات مورد نیاز زائرین در این کمپ‌ها تأمین شده و این کار از برپایی چادر در محدوده حرم جلوگیری کرده است.

شهردار قم به تأمین فضایی در محدوده جمکران برای اسکان اضطراری، خاطرنشان کرد: در حوزه تخلفات شهری و نظافت نیز اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته است.

سقائیان‌نژاد به برنامه شهرداری در حوزه پسماند در سال 96 اشاره کرد و افزود: امیدواریم با این اقدامات بتوانیم بخشی از کمبودهای شهر قم را برطرف کنیم.

احداث 10 مجموعه فرهنگی و ورزشی در مناطق هشتگانه

وی با تأکید بر اینکه برای سال 96 در حوزه فرهنگی برنامه‌هایی داریم، بیان کرد: امسال نزدیک به 10 مجموعه فرهنگی و ورزشی در مناطق هشتگانه ساخته می‌شود.

شهردار قم خاطرنشان کرد: برنامه‌های قم در راستایی است که بتوانیم بخشی از مشکلات و کمبودهای شهر قم را رفع کنیم.

سقائیان‌نژاد با اشاره به توزیع نزدیک به 250 هزار تن آسفالت در سال گذشته در معابر شهر، بیان کرد: برای سال 96 نیز همین برنامه با قوت و قدرت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به حمایت‌های شهرداری از هتل‌سازی، خاطرنشان کرد: سه هتل پنج ستاره در بلوار پیامبر اعظم(ص) انعقاد قرارداد شده که امسال عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.

شهردار قم گفت: توافقی نیز با عتبه حسینی در کربلا شده که مدینه‌الزائرین در بلوار پیامبر اعظم(ص) در مساحتی نزدیک به 75 هزار مترمربع بسازند.

شهردار قم افزود: آستان حضرت معصومه(س) نیز زمینی به مساحت 75 هزار مترمربع دارند که قرار است زائرسرا در آن ساخته شود.

وی با اشاره به پروژه شهید کاظمی تصریح کرد: سرمایه‌گذار اولیه پروژه دچار مشکلات قانونی شده و نهایتاً بانک پارسیان وارد پروژه شده است و بخشی از تاخیرات به این مساله مربوط بوده است.

سقائیان‌نژاد تصریح کرد: به گونه‌ای بارگذاری در این پروژه شده بود که پارکینگ‌ها تنها پاسخگوی حجم فضاهای تجاری پروژه بود و مشکلی را از نظر پارکینگ قم حل نمی‌کرد و این مساله در کمیسیون ماده پنج بازنگری شد و بارگذاری کاهش پیدا کرد.

اختصاص 30 میلیارد تومان برای توسعه پارکینگ‌های شهر قم

وی با اشاره به پیش‌بینی‌های ترافیکی در این پروژه خاطرنشان کرد: با بررسی‌هایی که صورت گرفته تمام این مباحث به نقطه نهایی رسیده و در کمیسیون ماده پنج تصمیمات نهایی اتخاذ شده و ما به سرمایه‌گذار اصلی هشدار داده‌ایم که باید هرچه سریع‌تر اقدام به اخذ پروانه کرده و عملیات اجرایی را آغاز کند.

شهردار قم با تأکید بر عزم مدیران شهر برای آغاز عملیات اجرایی پروژه شهید کاظمی در بهار افزود: در بودجه سال 96 نزدیک به 30 میلیارد تومان برای پارکینگ‌سازی خصوصاً در محدوده هسته مرکزی شهر گذاشته شده است.

وی بیان کرد: برای پارکینگ‌سازی اطراف مسجد مقدس جمکران نیز تسهیلاتی گذاشته شده است.

سقائیان‌نژاد تصریح کرد: این مشکلات به گونه‌ای است که باید به مرور اقداماتی انجام داده و بتوانیم نیازمندی‌ها را برطرف کنیم.

وی به پروژه فرودگاه قم اشاره کرد و گفت: این پروژه در حال حاضر شرایط ویژه‌ای دارد و تا تعیین تکلیف نشود هیچ‌کس نمی‌توان مشکل آن را حل کند.

شهردار قم گفت: با توجه به مجاورت خط راه آهن با فرودگاه قسمت بار این پروژه می‌تواند همراه با بخش مسافری تحولی در این شهر ایجاد کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه