English

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز:

باغ گل‌ها در تبریز احداث می‌شود

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز از آغاز احداث باغ گل‌ها در تبریز خبر داد.

باغ گل‌ها در تبریز احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، محمدحسین حسن زاده با اعلام این خبر اظهار کرد: باغ گل‌های تبریز با هدف گرد آوردن مجموعه‌ای بی نظیر از گونه‌های مختلف، در محیطی با وسعت چهار هکتار احداث می شود.

حسن زاده با اشاره به اینکه این باغ ویژه در محل گلخانه سابق سازمان پارک‌ها و فضای سبز تبریز واقع در منطقه چهار تبریز احداث می‌شود، گفت: البته وسعت این باغ به دلیل همجواری با پارک بعثت، از طریق الحاق و یا تملک اراضی خالی آن محدوده، در آینده قابل افزایش است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه باغ گل‌ها شامل مجموعه‌ای بی نظیر و دیدنی از انواع گل‌ها خواهد بود، تصریح کرد: سعی بر این است تا در این باغ تا جای ممکن از گل‌ها استفاده شود و اگر در نقاطی که نیاز به سایه انداز بود نیز مجبور به استفاده از درخت بودیم، از انواع درختان گلدار بهره بگیریم.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز ادامه داد: گلهای این باغ تخصصی، حداقل شامل 300 گونه و اکثر آن از نوع گونه های بومی است که با اقلیم منطقه ما سازگاری مناسبی داشته باشند.

حسن زاده افزود: باغ گلهای تبریز شامل یک باغ رُز با انواع مختلف از گلهای رُز، انواع مختلف از گلهای پیازی، بذری، غده ای و ریزوم دار خواهد بود و همچنین در بخشی از آن نیز با استفاده از صخره و آب نمای دیدنی و گلهای پیچ و آویزان جلوه هایی منحصربفرد ایجاد می‌شود. در این باغ همچنین یک گلخانه برای نگهداری از گلهایی که بیرون از محیط گلخانه امکان رشد ندارند تعبیه می شود تا در فصول سرد سال نیز امکان بازدید از آن برای عموم شهروندان میسر باشد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز با اشاره به اینکه در باغ گل‌ها بحث زیبایی و خلاقیت بیشتر مدنظر است، خاطرنشان کرد: در کنار آن با معرفی انواع متفاوت از گونه ها می‌توان جنبه های آموزشی اعم از معرفی گلها را نیز در دستور کار قرار داد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: امسال نیز تبریز میزبان لاله های رنگارنگ خواهد بود.


محمد حسین حسن زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به فرآیند کاشت لاله‌های رنگارنگ در شهر تبریز، خاطرنشان کرد: خوشبختانه برای امسال لاله‌های جدید به صورت محدود کاشت شده‌اند، چرا که پیازه‌ی گل‌های لاله‌ی کاشته شده در سال گذشته ماندگاری داشته و امسال نیز در نواحی مختلف شهر گل خواهند داد.

وی با اشاره به وجود یک میلیون پیازه‌ی گل لاله در سطح شهر، ادامه داد: از اوایل اردیبهشت ماه سالجاری تا 15 خرداد، لاله‌های رنگین از نواحی مختلف شهر سربر می‌آورند.

وی یادآور شد: هم اکنون نیز در بخش‌هایی از سطح شهر جلوه‌های زیبایی از لاله‌های رنگین به چشم می‌خورد اما از اوایل اردیبهشت ماه در سطح شهر شاهد جلوه‌گری این لاله‌های رنگارنگ و زیبا در سطح شهر و به ویژه در پارک جنگلی ائل‌گلی خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز در خصوص هزینه‌های صرف شده در خصوص کاشت لاله‌های رنگین در سطح شهر، بیان کرد: حداقل هزینه برای کاشت لاله‌های رنگارنگ در سطح شهر تبریز صرف شده است.
 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه