English

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

هنرمند با اثر خود جامعه را از استحاله فرهنگی دور کند

بجنورد- نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اینکه امروز جامعه درخطر هضم شدن در فرهنگ بیگانه قرارگرفته است، گفت: هنرمند باید با اثر خود، جامعه را از استحاله فرهنگی دور کند.

هنرمند با اثر خود جامعه را از استحاله فرهنگی دور کند

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی ظهر یک‌شنبه در نشست صمیمی با هنرمندان خراسان شمالی که به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی انجام گرفت، اظهار کرد: امروز ارزش‌های دینی و انقلابی در معرض استحاله قرارگرفته و خطر هضم شدن در فرهنگ بیگانه جامعه را تهدید می‌کند.

حجت‌الاسلام یعقوبی تصریح کرد: هنرمندان باید کاری کنند که ارزش‌های دینی در تمام ابعاد زندگی تبلور پیدا کند.

وی با انتقاد از نزدیک شدن سبک معماری، مبلمان شهری و فضای جامعه به سمت‌وسوی الگوهای غربی، عنوان کرد: هنرمندان باید معماری دینی و سبک زندگی اسلامی را با آثار خود به جامعه معرفی کنند.

وی با تأکید بر اینکه هنرمند واقعی کسی است که دارای هدف مشخص و در مسیر خود، راست‌قامت باشد، اظهار کرد: در این صورت است که آثار هنرمند و پیام نهفته در آن، به دل می‌نشیند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی افزود: هنرمند متعهد کسی است که در برابر استحاله ارزش‌ها، احساس وظیفه کند و موضع و هدف خود را با آثاری که تولید می‌کند به جامعه ارائه دهد.

حجت‌الاسلام یعقوبی بابیان اینکه هنرمند باید در آثار خود، خلاقیت، ابتکار و نوآفرینی داشته باشد، گفت: هنرمند نباید مقلد باشد، بلکه باید محقق باشد.

وی با اشاره به اینکه در جامعه اسلامی باید ارزش‌های دینی در آثار هنرمندان تجلی یابد، عنوان کرد: هنرمند واقعی اسباب دست سیاست‌بازان نمی‌شود، بلکه در جامعه فعال است و به سیاست جهت می‌دهد.

شهید آوینی هنرمند عرصه شهادت

وی شهید آوینی را الگوی تمام‌عیار هنرمندان دانست و اظهار کرد: شهید آوینی هنرمند عرصه شهادت و اهل‌قلم و قدم بود که هیچ‌گاه در حاشیه زندگی نکرد، بلکه با حضور در متن جامعه، هنر فاخر و ماندگار خود را به ثبت می‌رساند.

حجت الاسلام یعقوبی همچنین با اشاره به دو انتخابات پیش رو در اردیبهشت‌ماه امسال، گفت: انتخابات یک تکلیف سیاسی است که باید در این عرصه هنرمندانه به میدان بیاییم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی