English

در حوزه هنری آذربایجان غربی؛

نمایشگاه تصویرسازی «ضرب الثل ترکی» افتتاح شد

همزمان با آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی نمایشگاه تصویرسازی «ضرب المثل ترکی» به مدت یک هفته در نگارخانه حوزه هنری آذربایجان غربی افتتاح شد.

نمایشگاه تصویرسازی «ضرب الثل ترکی» افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری موج، در آیین افتتاح این نمایشگاه که با حضور هنرمندان و جمعی از مسئولان و مدیران استانی از جمله مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، رئیس اداره امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سرپرست حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی حضور داشتند 21 عنوان اثر هنری از 18 هنرمند رشته تصویرسازی استان در معرض دید عموم قرار گرفتند.

در این آثار مفاهیم ضرب المثل ترکی رایج در فولکلور منطقه با تکنیکهای رایانه ای و دستی (کلاژ، مداد رنگی، پاستیل، گواش) که طی برگزاری هفت دوره کارگاه تصویرسازی در سال گذشته تولید شده اند ارائه شده است.

آشنایی و معرفی فرهنگی بومی برای نسل جوان، تبلیغ مفاهیم اجتماعی و اخلاقی و حفظ و صیانت از ازرشهای فرهنگی رایج در منطقه از اهداف اصلی تولید و برگزاری این نمایشگاه است.

نمایشگاه تصویرسازی ضرب المثل ترکی نخستین نمایشگاه واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری آذربایجان غربی در سالجاری بعد ازاجرای بیش از 40 عنوان نمایشگاه در سال گذشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی