English

دانشگاه صنعتی اصفهان در بین دانشگاه های برتر جوان در دنیا سال ۲۰۱۷

دانشگاه صنعتی اصفهان به همراه دانشگاه یزد در میان دانشگاه های برتر جوان جهان در سال 2017 بر اساس فهرست 200 دانشگاه برتر جوان در نظام رتبه بندی تایمز قرار گرفتند.

دانشگاه صنعتی اصفهان در بین دانشگاه های برتر جوان در دنیا سال 2017

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) اعلام کرد: فهرست 200 دانشگاه برتر جوان با قدمت زیر 50 سال در نظام رتبه بندی تایمز در سال 2017 منتشر شده که 2 دانشگاه صنعتی اصفهان و یزد از ایران در این فهرست قرار دارند.

رتبه بندی تایمز یکی از مشهورترین نظام های رتبه بندی بین المللی است که هر ساله دانشگاه های برتر دنیا را بر اساس 13 شاخص عملکردی در قالب 5 معیار کلی آموزش، پژوهش، استنادات، درآمد صنعتی و وجهه بین المللی جهت انجام مقایسه های جامع و متوازن مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار می دهد.

رتبه بندی دانشگاه های جوان نیز از سال 2012 میلادی تاکنون به صورت سالانه صورت می گیرد و از شاخص هایی مشابه رتبه بندی جهانی بهره برده است.

تایمز در سال 2017 میلادی در رتبه بندی دانشگاه های جوان، تعداد دانشگاه های مورد بررسی خود را از 150 دانشگاه در سال 2016 میلادی به 200 دانشگاه افزایش داده است و بدین ترتیب دانشگاه های بیشتری توانستند در فهرست دانشگاه های برتر دنیا قرار گیرند.

از جمهوری اسلامی ایران نیز 2 دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه یزد به ترتیب با کسب رتبه در بازه های 150-101 و 200-151 توانستند در جمع دانشگاه های برتر دنیا حاضر شوند.

تایمز جهت رتبه بندی دانشگاه ها، بخشی از اطلاعات مورد نیاز خود را از پایگاه استنادی اسکوپوس و بخشی دیگر را از دانشگاه ها و به صورت خوداظهاری گردآوری می کند. همچنین اطلاعات حاصل از نظرسنجی شهرت از متخصصان آموزش عالی که در سطح جهانی صورت می گیرد، بخش مهمی از اطلاعات این پایگاه جهت رتبه بندی به شمار می آید.

در سال 2017 میلادی مؤسسه پلی تکنیک فدرال لوزان سوئیس برای سومین سال متوالی رتبه نخست دانشگاه های تازه تاسیس دنیا را از آن خود کرد.

دانشگاه های علم و صنعت هنگ کنگ، دانشگاه صنعتی نانیانگ سنگاپور، دانشگاه علم و صنعت پوهانگ کره جنوبی و موسسه علم و فناوری پیشرفته کره جنوبی به ترتیب رتبه های دوم تا پنجم جدول را از آن خود کرده اند.

دانشگاه صنعتی اصفهان فعالیت خود را از سال 1356 آغاز کرده و اکنون با حدود 12 هزار دانشجو و 500 عضو هیات علمی یکی از دانشگاه های برتر کشور است.

اصفهان با حدود 180 دانشگاه و موسسه آموزش عالی و 330 هزاردانشجو، دومین استان دانشگاهی کشور است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه