English

وزیر ارتباطات در گرگان:

۶ هزار و ۱۸۱ میلیارد ریال در حوزه زیرساخت‎ها در استان گلستان هزینه شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: 6 هزار و 181 میلیارد ریال در استان گلستان از ابتدای دولت تاکنون در حوزه زیرساخت‎ها هزینه شده است.

6 هزار و 181 میلیارد ریال در حوزه زیرساخت‎ها در استان گلستان هزینه شد

به گزارش خبرگزاری موج، محمود واعظی امشب در گفت‎وگو با مردم استان گلستان از شبکه سیمای این استان اظهار داشت: سال گذشته که سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بوده تعداد زیادی جلسه در این راستا برگزار شد و تلاش شده که این جلسات با حضور استاندار و مدیران استانی، بانک‎ها و بخش خصوصی برای رفع مشکلات مردم برگزار شود.

وی تصریح کرد: تعداد واحدها و میزان تسهیلاتی که در استان به واحدهای صنعتی اعطاء شده بیانگر این است که کار بزرگی در استان اتفاق افتاده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به افزایش محصولات کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت: در استان گلستان شیعه و سنی در کنار هم برادرانه زندگی می‎کنند و این برای ما بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: این همدلی و صمیمیت را در این استان شاهد بودم و همواره با توجه به نوع نگاهی که مردم استان گلستان به دولت داشتند و آرائی که در انتخابات داشتند خود را مدیون این مردم می‎دانیم.

واعظی تاکید کرد: در بین 31 استان، گلستان رتبه هفتم در رونق و تولید بدست آورد که بیانگر همدلی و همراهی مردم است و قطعا این استان در موضوع رفاه، معیشت و اشتغال حرف‎های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

وی گفت: استان گلستان استان مهاجرپذیری است و می‎تواند اشتغال برای مهمانان خود نیز به وجود بیاورد و با این نگاه بخش آی.سی.تی را در استان گلستان گسترش دادیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در گذشته به زیرساخت‎ها و آی.سی.تی استان بی‎مهری شده، افزود: یک برنامه خوب در استان طراحی کردیم و براساس آن چیزی که آقای روحانی طراحی کردند نگاه ما این است که هر فردی در این مرز و بوم زندگی می‎کند از حقوق شهروندی برخوردار باشد و این خط و مشی اساسی دولت بود و بودجه را براساس این خط و مشی توزیع کردیم.

واعظی گفت: 6 هزار و 181 میلیارد ریال برای این استان از ابتدای دولت تاکنون در حوزه زیرساخت‎ها هزینه شده و یک هزار و 459 میلیارد ریال دیگر نیز سرمایه‎گذاری تا پایان کار دولت سرمایه‎گذاری خواهیم کرد.

وی افزود: حدود 4.7 درصد تعدا د مشترکین اینترنت در استان گلستان از سال 1392 تاکنون افزایش پیدا کرده و در ابتدای دولت هیچ روستائی اینترنت نداشت و با اقداماتی که صورت گرفته بیش از 700 روستا اینترنت در اختیار دارند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یک‌هزار و 70 کیلومتر بین شهرهای استان فیبرنوری کشیدیم که مردم بتوانند از فناوری‎های اینترنت بهره‎مند شوند.

واعظی با بیان اینکه اقداماتی که انجام شده سبب شده که رضایتمندی مردم افزایش پیدا کند، افزود: برای صادرات محصولات این استان با کشورهای همسایه به دنبال این هستیم با همکاری استانداری مکانیزمی طراحی کنیم که به این موضوع کمک کند و ارزان‎تر از استان‎های دیگر این استان صادرات داشته باشد.

وی با بیان اینکه 6 رشته مربوط به حوزه آی.تی می‎شود و 16 درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی در این حوزه تدریس می‎کنند، گفت: به دنبال این هستیم در بخش خدمات به ویژه در حوزه فناوری نو و فناوری الکترونیک از این فارغ التحصیلان استفاده کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: 15 سند امروز با همکاری استانداری در این راستا امضاء شده که براساس نیازمندی‎های استان کسب و کارهای الکترونیک طراحی شده و مقرر شده 180 میلیارد تومان این شرکت‎هایی که امروز تفاهم‎نامه امضاء کردند در استان سرمایه‎گذاری کنند.

واعظی با بیان اینکه 43 پروژه در قالب طرح تکاپو در بخش آی.سی.تی در نظر گرفته شده، افزود: اجرای این میزان پروژه 4 هزار و 200 شغل در استان ایجاد می‎کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه