English

یکی از اهداف طرح گرمسیری بازگشت جمعیت به مناطق مرزی است

استاندار کرمانشاه گفت: آب اساساً یک مقوله استانی نیست و در سطح ملی پیرامون آن تصمیم‌گیری می‌شود.

یکی از اهداف طرح گرمسیری بازگشت جمعیت به مناطق مرزی است

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه؛ دکتر رازانی با تأکید بر این نکته که طرح سردسیری یک طرح مطالعاتی است در ادامه اظهار داشت: بخشی از اهداف این پروژه کمک به مناطق آسیب‌دیده از جنگ در استان‌های کرمانشاه و ایلام است. متأسفانه جمعیت ساکن در مناطق مرزی استان به دلیل وقع جنگ این مناطق را تخلیه کرده‌اند و هنوز وضعیت به حالت قبل بازنگشته است. نظام امیدوار است با انتقال آب به این مناطق و رونق کشاورزی، شاهد بازگشت دوباره جمعیت به این مناطق مرزی باشیم.

استاندار کرمانشاه افزود: طی ماه‌های اخیر برخی مطالب درزمینهٔ سهم 55 درصدی کرمانشاه و 45 درصدی ایلام از طرح گرمسیری مطرح‌شده است که جای نقد بسیار دارد.

این مقام عالی استان افزود: این سهم‌بندی تصمیمی است که نظام در این زمینه اتخاذ کرده و شورای عالی امنیت ملی نیز در جریان این تصمیم قرار دارد.

وی با تأکید بر این نکته که آب اساساً یک مقوله استانی نیست و در سطح ملی پیرامون آن تصمیم‌گیری می‌شود در ادامه اظهار داشت: هم‌اکنون بخش عمده‌ای از سرشاخه‌های کارون در استان لرستان و چهارمحال و بختیاری قرار دارد و یا آب این منطقه به دلیل نیاز مبرم و حیاتی که وجود دارد به قم، کرمان و یزد منتقل می‌شود. آیا آن‌ها هم باید بگویند کسی حق ندارد آب این منطقه را به دیگر استان‌ها ببرد؟!

دکتر رازانی در مورد آخرین وضعیت طرح گرمسیری اظهار داشت: تنها 100 متر از تونل 49 کیلومتری این پروژه باقی‌مانده و این طرح تا پیش از 29 اردیبهشت‌ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه