English

در نشست خبری اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی عنوان شد؛

سفر بیش از ۲۶۶ هزار گردشگر به آذربایجان شرقی در نوروز ۹۶

تبریز – معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از سفر بیش از 266 هزار گردشگر به آذربایجان شرقی در نوروز 96 خبر داد.

سفر بیش از 266 هزار گردشگر به آذربایجان شرقی در نوروز ۹۶

به گزارش خبرگزاری موج، مدیران و معاونان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در نشستی که ظهر شنبه با اصحاب رسانه برگزار شد، اقدامات ستاد اجرایی خدمات سفر استان در نروز 96 را تشریح کردند.

سفر بیش از 266 هزار گردشگر به آذربایجان شرقی در نوروز ۹۶

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در این نشست اظهار داشت: ستاد اجرایی خدمات سفر استان بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته از آبان 95 با 10 کمیته آغاز بکار کرد که در این مدت 42 جلسه توسط این ستاد و کمیته های زیرمجموعه آن برگزار شد.

فرشاد رستمی چاپ و نشر 250 هزار نسخه نقشه گردشگری، معرفی آیین ها و برنامه های بومی و محلی در قالب 41 برنامه نوروزگاه، برپایی مراکز اطلاع رسانی با حضور 250 راهنمای مجاز در ورودی ها و داخل شهرها، خانه تکانی و افزایش ساعات کاری موزه ها، استقبال از گردشگرن نوروزی با حضور مسئولان ستاد در مبادی ورودی و چاپ و رونمایی تمبر نوروز 96 در نمایگاهی با همین عنوان را از اقدامات فرهنگی این ستاد در ابتدای سالجاری عنوان کرد.

وی همچنین از برگزاری تورهای گردشگری استانی در چهار محور و با همکاری 11 دفتر گردشگری خبر داد و گفت: نوروز امسال در مجموع 266 هزار و 642 گردشگر به استان سفر کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 14 درصد افزایش داشته است و عدد 12 میلیون و 443 هزار و 385 نیز برای آمار تجمیعی تردد خودرو در آذربایجان شرقی ارائه شده که این مورد نیز 14 درصد افزایش را نشان می دهد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی کلیسای سنت استپانوس، رصدخانه مراغه و موزه قاجار را به ترتیب پربازدید ترین مقاصد گردشگران نوروز 96 برشمرد و افزود: در این میان بیش از 48 درصد گردشگران بر اساس شناخت قبلی و 65 درصد برای چندمین بار آذربایجن شرقی را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کرده بودند.

وی از افزایش اقامت گردشگران در مراکز اقامتی به سه شب در نوروز امسال نیز خبر داد و گفت: در این ایام یک هزار و 950 فقره بازدید از مراکز و تاسیسات خدمات رسانی استان توسط تیم های تخصصی و اکیپ های بازرسی صورت گرفته که منجر به 42 مورد تشویق، 155 مورد تذکر و کاهش 28 درصدی تخلفات و نیز 33 درصدی شکایات گردشگران با وجود افزایش ترددها در استان شده است.

رستمی در بخش پایانی سخنان خود خاطر نشان کرد: هر چند اعداد و ارقام حاکی از افزایش شاخص ها و بهبود شرایط حوزه گردشگری در ذربایجان شرقی است اما باید اذعان داشت که این وضعیت در قیاس با ظرفیت های استان و نیز با توجه به رتبه و جایگاه آذربایجان شرقی در سطح کشور قابل قبول و شایسته نیست.

لزوم توجه بیش از پیش به مقوله برندسازی در صنایع دستی آذربایجان شرقی

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز در این نشست با اشاره به لزوم توجه بیش از پیش به صنایع دستی استان اظهار داشت: ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی در منطقه گلپارک تبریز با وجود مکان یابی نامناسب، حداقل ترین قدام برای معرفی بیش از پیش ظرفیت های استان در این حوزه بوده و در آینده مکان های دیگری نیز در نقاط بهتری از شهر همچون محل جنب مسجد کبود برای ایجاد چنین بازارچه هایی مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

فرشاد به آفرین لزوم توجه بیش از پیش به مقوله برندسازی را از نیازهای اساسی حوزه صنایع دستی آذربایجان شرقی برشمرد و گفت: هنرمندان صنایع دستی نیز باید در کنار اقدامات میراث فرهنگی در این خصوص پیشقدم شوند و بر همین اساس برندسازی شهری صنایع دستی در 10 منطقه هاب استان برای اولین بار در سطح کشور تعریف شده که می تواند قدمی مثبت در معرفی توانمندی و ظرفیت های بالقوه این حوزه باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه