English

امام جمعه ماکو:

با رویکرد وارداتی نمی‌توان به تولید و اشتغال امید داشت

امام جمعه ماکو گفت: انتخاب دوباره شعار سال 96 بیانگر تحقق نیافتن «اقتصاد مقاومتی» مد نظر مقام معظم رهبری در سال قبل است.

با رویکرد وارداتی نمی‌توان به تولید و اشتغال امید داشت

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام «ایوب رنجبری»، با اشاره به شعار سال 96 به نام «اقتصاد مقاومتی، تولید - اشتغال»، تولید داخلی و تولید اجناس وارداتی در داخل کشور را یکی از راهبرد های تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.

امام جمعه ماکو در ادامه با اشاره به تلاش و دقت مسئولین در اجرایی کردن سیاست‌های کلی در این‌باره گفت: مسئولین اهتمام ویژه‌ای برای پیاده‌سازی شعار امسال داشته باشند، چون تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو توسعه تولید داخلی و توجه به اشتغال جوانان است.

امام جمعه ماکو با بیان این‌که کلید حل اشتغال بر تولید استوار است، گفت: به گونه‌ای که باید همه فعالان اقتصادی از موقعیت یکسانی برخوردار باشند و مورد حمایت خاص دولت باشند و با توجه به این‌که شعار امسال هم درد است و هم راه درمان و به همین دلیل در این میان باید هر سه قوا برای پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی و تولید اشتغال در جامعه‌ای پویا و فعال تلاش کنند.

رنجبری گفت: رهبر انقلاب در یک دهه اخیر به مسأله اقتصاد مقاومتی توجه ویژه‌ای داشته‌اند و ما نتیجه‌ای که باید از این موضوع بگیریم این است که ریشه معرفتی اقتصاد مقاومتی را جستجو و وارد زندگیمان کنیم.

امام جمعه ماکو در ادامه خاطرنشان کرد: ما مردم برای تقویت تولید ملی که نتیجه خودکار آن افزایش اشتغال نیز هست می‌توانیم چندین اقدام را اجرایی کنیم که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تقویت بازار اشاره کرد.

وی ادامه داد: با خرید کالا ایرانی - تجار و بازرگانان نیز به جای واردات، تلاش می‌کنند تا صادرات محصول ایرانی را تقویت کنند که در نهایت کارخانجات فعال و جوانان صاحب شغل و اقتصاد پویا داریم.

امام جمعه ماکو، تأمین نیروی کار مناسب را یکی دیکر از راهکارهای مهم در تحقق شعار سال 96 برشمرد و افزود: اگر کارکنان در همه بخش‌ها، ضمن ارتقاء سطح دانش و مهارت‌های خود، با اخلاص و روحیه جهادی، بهره‌وری و کیفیت کار خود را بالا ببرند یک گام به سوی موفقیت نزدیک شده است.

وی یادآور شد: همه این برنامه‌ها و کارها در سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مورد تأکید قرار گرفته است ولو این‌که بدانیم سیاست‌های اقتصادی لیبرال، ضد تولید اشتغال دولت یازدهم نفعی نخواهد داشت، ملت مسلمانان ایران با روحیه جهادی شعار امسال را محقق خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه