English

مدیر گمرک اصفهان خبر داد:

درآمد گمرک اصفهان در سال گذشته ۶۶ درصد افزایش یافت

مدیرکل گمرک استان اصفهان گفت: در راستای اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی، درآمد گمرکات استان در سال گذشته 66 درصد افزایش یافت.

درآمد گمرک اصفهان در سال گذشته 66 درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان ، احمدی ونهری افزود: گمرکات استان در سال گذشته بالغ بر یکهزار و 960 میلیارد ریال درآمد، کسب و به خزانه واریز کرد.

وی تاکید کرد: این مقدار وصول درآمد، اولین بار در گمرک اصفهان ثبت شد.

وی اضافه کرد: یکهزار و 134 میلیارد ریال درآمد کسب شده مربوط به حقوق ورودی و سایر خدمات مربوط به گمرک بوده است.

احمدی ونهری ادامه داد: سال گذشته 543 میلیارد و 506 میلیون ریال مالیات بر ارزش افزوده، 272میلیارد و 334 میلیون ریال عوارض شهرداری و از سایر دستگاه ها نظیر محیط زیست، جمعیت هلال احمر و وزارت ارشاد اسلامی نیز بالغ بر 9 میلیارد و 256 میلیون ریال عوارض، وصول و به خزانه واریز شد.

وی مهمترین دلایل این افزایش را راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی، سامانه شناسه ارزش گذاری کالا و پنجره تجارت فرامرزی برشمرد.

مدیرکل گمرک اصفهان گفت:87 هزار و 700 تُن کالا به ارزش 338 میلیون و 153 هزار دلار در سال گذشته به گمرک اصفهان وارد شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن، از نظر وزن 3 درصد و از لحاظ ارزش 2 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در این مدت 159 فقره اظهارنامه به ارزش 26 میلیون و 267 هزار دلار مربوط به واحدهای تولیدی با معافیت ترخیص شد.

احمدی ونهری، مهمترین کالاهای وارداتی گمرک اصفهان را مواد اولیه، خطوط تولید و کالاهای واسطه ای برای تولید کالا برشمرد و افزود: سال گذشته ماشین آلات مکانیکی 36 درصد، اجزا و قطعات مُنصفل 16 درصد، ماشین آلات برقی 15 درصد و کاغذ و مقوا 4 درصد از واردات استان را تشکیل داد.

وی عمده ترین کشورهای صادرکننده کالا به مقصد گمرک اصفهان را چین با سهم 29 درصد، کره جنوبی با 17 درصد، ایتالیا با 15 درصد و آلمان با 12 درصد عنوان کرد.

احمدی ونهری گفت: در سال 1395، تشریفات صادرات یک میلیون و 238 هزار تُن کالا به ارزش 813 میلیون و 998 هزار دلار انجام شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن، از لحاظ وزن 15 درصد و از نظر ارزش 21 درصد کاهش داشت.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان، عمده ترین کالاهای صادراتی از این گمرک را آهن آلات، فولاد و مصنوعات آن با 30 درصد، مواد پتروشیمی با 20 درصد، فرش با 16 درصد، محصولات لبنی با 5 درصد و سایر کالاها را 28 درصد برشمرد.

وی مهمترین کشورهای مقصد کالاهای صادراتی گمرک اصفهان را عراق با 301 میلیون دلار و 37 درصد سهم از کل صادرات، افغانستان با 201 میلیون دلار و 25 درصد، پاکستان با 86 میلیون دلار و 11 درصد و ترکمنستان با 59 میلیون دلار و 7 درصد سهم از صادرات این استان برشمرد.

گمرکات استان اصفهان با پنج گمرک تابعه فعال، 11 انبار اختصاصی و 138 کارمند در کیلومتر پنج جاده اصفهان- شیراز قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه