English

استاندار اصفهان:

تعیین تکلیف بناهای ناایمن باید به اولویت کاری شهرداران تبدیل شود

استاندار اصفهان گفت: موضوع ساختمان های ناایمن در شهرهای بزرگ باید بصورت جدی پیگیری و به اولویت کاری شهرداران تبدیل شود.

تعیین تکلیف بناهای ناایمن باید به اولویت کاری شهرداران تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان ، زرگرپور افزود: برای ایمنی و حفظ جان مردم نباید هیچ ملاحظه ای در نظر گرفته شود و همه موارد معماری و شهرسازی باید طبق قانون مطمح نظر قرار بگیرد.

وی که در جلسه بررسی ایمنی ساختمان ها و اماکن عمومی سخن می گفت، خطاب به شهرداران و اعضای نظام مهندسی ساختمان تصریح کرد: شهرداران و اعضای نظام مهندسی و دستگاه های ذیربط باید موضوع ایمن سازی بناهای فرسوده را دنبال کنند.

استاندار اصفهان اظهار کرد: 24 ساعت پس از حادثه پلاسکو، مدیریت استان اصفهان جلسه ای را برای شناسایی ساختمان های ناایمن و جلوگیری از بروز حوادثی نظیر پلاسکو تشکیل داد.

استانداراصفهان با بیان اینکه ساختمان های ناایمن در چهار حوزه شناسایی می شود، تصریح کرد: ساختمانی های ناایمن از لحاظ محل استقرار، ساختمان های دارای سازه های ناایمن، ساختمان های فاقد تجهیزات ایمنی و ساختمان های دارای کاربری های خطرناک در زمره ساختمان های ناایمن به شمار می آیند که باید شناسایی شوند.

زرگرپور افزود: بر اساس گزارش های اعلام شده توسط اعضای جلسه، حدود 70 درصد این ساختمان ها در اصفهان و دیگر شهرهای بزرگ استان، شناسایی و وضعیت موجود آنها تا حدودی مشخص شده است.

زرگرپور بر ضرورت تشکیل کارگروهی در سازمان همیاری های شهرداری های استان برای تجهیز واحدهای بلندمرتبه به سیستم های آتش نشانی پیشرفته تاکید کرد و افزود: باید تا جلسه آینده اقدامات لازم برای بررسی نحوه تجهیز این مکان ها و تامین آن صورت بگیرد.

استاندار اصفهان همچنین به وضعیت واحدهای نفتی و پتروشیمی در شمال اصفهان اشاره کرد و افزود: باید وضعیت اطفای حریق این واحدها، شناسایی و در قالب یک برنامه زمانبندی شده برای تجهیز آنها به سیستم های پیشرفته اطفای حریق اقدام شود.

وی در ادامه به نامه دبیر شورایعالی شهرسازی و معماری ایران به استانداران کشور اشاره کرد و افزود: در این نامه در باره کاهش خطرات ناشی از وقوع سوانح مشابه پلاسکو در کلانشهرها مصوباتی ابلاغ شده است و برخی از این مصوبات باید در شورایعالی شهرسازی و معماری ایران و برخی در استان ها پیگیری شود.

استاندار اصفهان در باره بند اول این نامه گفت: طبق این بند باید مستندسازی، شناسنامه ساختمان و بانک اطلاعاتی برای کلیه ساختمان‌های بلندمرتبه ایجاد شود.

وی افزود: این بانک شامل آخرین وضعیت نقشه‌های ساختمانی و تاسیساتی و راه‌های فرار است که باید توسط شهرداری با همکاری نظام مهندسی ساختمان هر کلانشهر انجام شود که ما می توانیم برای شهرهای بزرگ استان ظرف سه ماه آینده، این کار را اجرایی کنیم.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه باید از حادثه پلاسکو عبرت گرفته شود، گفت: باید در کوتاه ترین زمان ممکن مسائل مربوط به ساختمان های ناایمن حل شود.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی