English

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی همدان خبر داد

رشد ۳۰ درصدی بازدید از اماکن تاریخی همدان/ اجرای مستمر نوروزخوانی در آرامگاه بوعلی سینا

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان با اشاره به ویژه برنامه های نوروزی این استان گفت: بازدید از اماکن تاریخی همدان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 30 درصدی داشته است.

رشد 30 درصدی بازدید از اماکن تاریخی همدان/ اجرای مستمر نوروزخوانی در آرامگاه بوعلی سینا

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، علی خاکسار با اشاره به ظرفیت های گردشگری همدان اظهار داشت: همدان از جاذبه های متعدد تاریخی، طبیعی و صنایع دستی و نیز شهرت جهانی سفال لالجین برای جذب گردشگر برخوردار است که در این راستا در ایام نوروز با هماهنگی های انجام شده، مقرر شد تا 176 برنامه فرهنگی در 9 شهرستان استان و نیز شهر جهانی سفال لالجین اجرایی شود.

وی افزود: از دوم تا هشتم فروردین با اجرای برنامه های نوروزگاه و همچنین ویژه برنامه های آئینی فرهنگی، جنگ های شادی و برپایی نمایشگاه و جشنواره شاهد  افزایش جذب گردشگر به این استان بودیم که حاصل این موضوع نیز رشد 30 درصدی بازدید از اماکن و جاذبه های فرهنگی و تاریخی استان بود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با اشاره به احیای سنت ها و برنامه های آیینی و باستانی همدان تصریح کرد: در راستای احیای سنت ها امسال نمایش «کوسه بر نشستن» یا «کوسه گردی» در همدان برگزار شد، که در این نمایش از گریم با صورتکی استفاده می شود که نوید بهار را می دهد و ریشه آن به  دوران ساسانی یا پیش از این خاندان برمی گردد.

خاکسار ادامه داد: برنامه نوروزخوانی هم توسط شاهنامه خوانان مطرح کشور درآرامگاه بوعلی سینا همه روز انجام می شود.

وی در زمینه اسکان مسافران عنوان کرد: در کنار اقامتگاه های رسمی و هتل ها جهت اقامت فرهنگیان، آموزش و پرورش استان همدان نیز کلاس هایی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان با اشاره به ارتقاء کیفیت خدمات رسانی به مسافران نوروزی گفت: تاکنون کیفیت خدمات رسانی بسیار خوب بوده و مشکلی در این زمینه نداشتیم، ضمن اینکه هیچ شکایتی از اماکن اقامتی و پذیرایی و ...  هم دریافت نشده که حکایت از کیفیت خدمات رسانی دارد.


 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه